Bentleyjev dirkalnik za Pikes Peak doživel popolno razkritje

Kot obljubljeno bo postal najbolj okolju prijazen Bentleyjev dirkalnik doslej, saj bo izpust toplogrednih plinov nižji za kar 85 odstotkov.

Bentleyjev dirkalnik za Pikes Peak doživel popolno razkritje (foto: Bentley) Bentley
7. 6. 2021

Britanski Bentley se tudi letos podaja na slovito dirko Pikes Peak, najslavnejšo gorskohitrostno dirko na svetu, ki se po enoletni odsotnosti znova vrača, na sporedu pa bo 27. junija. Po tem, ko so v britanskem podjetju razkrili, da bodo letos na njej nastopili v razredu Time Attack 1 in sicer z dirkalnikom razreda GT3, osnovanim na modelu Continental pa so sedaj razkrili tudi vse tehnične podrobnosti vozila, ki bodo poganjala obnovljiva goriva.

Osnova samega dirkalnika bo pravzaprav enaka, kot pri serijskem avtomobilu, Continetalu GT3, kar pomeni štirilitrski osemvaljnik. Od tu naprej pa se začnejo spremembe. Dve večji turbo puhali bosta namreč motorju dovajali zrak pod tlakom kar 2,2 atmosferi, zaradi česar so inženirji zamenjali vseh osem batov, pa tudi vse ročične gredi. Iz enakega razloga so nato z ojačenim zamenjali sesalni kolektor iz ogljikovih vlaken. Unikaten izpušni sistem, ki se konča tik za sprednjim kolesnim parom so medtem iz titana izdelali pri Akrapoviču s pomočjo tehnologije 3D tiska.

Vse predelave bodo doprinesle do najvišje moči 750 'konjev' oziroma 551 kilovatov, navora pa bo okroglih 1.000 njutonmetrov – merjeno na gladini morja. Na vrhu gore Pikes Peak pa je zgodba precej drugačna, saj je zrak tam za tretjino redkejši, moči pa bo tako precej manj. Sicer pa bo avtomobil deloval na 98-oktanski bencin, izdela iz mešanice biogoriv, razvite posebej za dirkaške namene in pa e-goriv, zaradi česar bo izpust toplogrednih plinov v ozračje manjši za kar 85 odstotkov.

Največje krilce v Bentleyjevi zgodovini

Izboljšav pa so bili seveda deležni tudi drugi sklopi vozila. Na vseh štirih kolesih so povečali njihovo usločenost, s čimer bodo zagotovili nekoliko večji oprijem vozila, okrepili so pogonsko gred, ki vodi od nespremenjenega menjalnika do zadnjih koles, najbolj očitne pa so seveda aerodinamične izboljšave. Po njihovi zaslugi bo namreč avtomobil ponujal do kar 30 odstotkov več potiska k tlom.

Temeljito predelan dirkalnik so pri Bentleyju sicer pripravili v sodelovanju s privatno dirkaško ekipo Fastr, hkrati s tehničnimi podrobnostmi pa so sedaj razkrili tudi njegovo grafiko. Zlato-črna barvna grafika je namreč prepoznaven element Roger Clark Motorsport, hkrati pa spominja tudi na barve, v katere sta bila odeta Continental GT in pa Bentayga.