Dacia z mestnim Springom tudi pri nas oznanja začetek elektrifikacije. Kljub slabi varnostni oceni kupcev menda ne bo manjkalo.
Na pragu zime torej na slovenske ceste prihaja pomlad. Ne dobesedno, ampak v obliki električnega mestnega malčka Spring (angleška beseda za pomlad), s katerim romunska Dacia vstopa v obdobje postopnega prehoda v električno mobilnost. Resnici na ljubo ne gre za povsem nov avtomobil, ampak za predelavo Renaultovega modela, ki so ga leta 2015 namenili indijskemu in kasneje še kitajskemu trgu, zdaj pa se ustrezno prirejen evropskim predpisom podaja tudi na večji del stare celine.
Spring je tudi med najmanjšimi avtomobili, saj v dolžino meri le 3,73 metra in je zato primeren predvsem za urbana središča in bližnjo okolico, čeprav zunanjost in oddaljenost od tal napeljujeta na športne terence. Pogonu je namenjen električni motor s 33 kilovati, ki ga z elektriko oskrbuje baterija z zmogljivostjo 27,4 kilovatne ure. Z enim polnjenjem je mogoče prevoziti do 230 kilometrov, v mestni vožnji, kjer so hitrosti nižje in pospeški manj siloviti, pa bi se razdalja lahko približala 305 kilometrom.
Preberite še: To je z naskokom najcenejši električni avto!
Spring bo znal ustreči različnim potrebam in bo na voljo v treh izvedbah. Individualnim kupcem sta namenjeni izvedbi comfort in comfort plus, različica Business je primerna za podjetja in ponudnike souporabe avtomobilov, v letu 2022 pa prihaja še dostavni Spring Cargo z 1,1 kubičnega metra velikim tovornim prostorom in nosilnostjo 330 kilogramov. V osnovni opremi je med drugim ročna klimatska naprava, pri višjem pa tudi komunikacijski zaslon z navigacijo.
Minus je treba pripisati varnosti, na preizkusnem trčenju Euro NCAP je Spring namreč dobil samo eno zvezdico, žal pa je žrtev nizkocenovnosti tudi pri državnih vzpodbudah, saj kupci ne morejo v celoti izkoristiti subvencije v višini 4.500 evrov, ker je po novem omejena na največ 20 odstotkov vrednosti vozila. Če bi bilo drugače, bi bil novinec lahko še nekoliko cenejši, tako pa je izhodiščna cena 13.512 evrov (z vključeno subvencijo Eko sklada). Pri uvozniku Renault Nissan Slovenija bodo v prihodnjem letu lahko dobavili vsaj 250 primerkov.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?