Bi žrtvovali legendarni reli dirkalnik za izdelavo sodobne različice?

Italijansko podjetje namerava izdelati 37 primerkov, za osnovo pa bodo služili kar cenjeni in sila redki starodobniki.

Bi žrtvovali legendarni reli dirkalnik za izdelavo sodobne različice? (foto: Kimera) Kimera
24. 5. 2021

V svetu relija ima avtomobilska znamka Lancia prav posebno mesto. Največ zaslug za to nosi model Delta in sicer v izvedbah S4 ter HF Integrale. A legendarna kombilimuzina je le eden (hkrati pa tudi najuspešnejši in zadnji) izmed številnih avtomobilov znamke, ki so konkurenci desetletja predstavljali nerešljivo enačbo, prepreko na poti do naslova svetovnega prvaka. Sem spada tudi Lancia 037, ki velja za zadnji avtomobil s pogonom na dve kolesi, ki je na koncu sezone svetovnega prvenstva zapeljal na najvišjo stopničko.

Da bi v prihodnje Lanca še kdaj naredila podoben avtomobil je, še posebej v trenutni situciji, v kateri se je znašla znamka, skoraj nemogoče. So se pa zato tako imenovane 'restomod' predelave, v sklopu katere je avtomobil dobil nekoliko bolj sodoben videz, lotili pri italijanskem podjetju Kimera. Pri tem pa za osnovo niso vzeli Lancie Bete Monte Carlo, na kateri omenjeni dirkalnik temelji pač pa kar enega izmed le 207 primerkov 037, izdelanih za potrebe pridobitve dovoljenja za nastopanje v razredu B svetovnega relija.

Mlado podjetje, ki ga je ustanovil dirkač in športnik Luca Betti je tako s pomočjo nekaterih najbolj priznanih italijanskih podjetij, kot so Pirelli, Ohlins, Brembo, Bonetto CV (če omenimo le nekatera) povsem predelal podobo vozila, hkrati pa zadržal vse prepoznavne elemente izvirnika kot so veliko zadnje krilce, štiri okrogle žaromete, prezračevalne reže na sprednjem pokrovu in še bi lahko naštevali. Vseeno pa bo videz avtomobila precej bolj sodoben, saj bo prejel nove karoserijske plošče, izdelane iz ogljikovih vlaken, ki bodo precej bolj zaobljene.

Lombardi se je znova izkazal

Prava magija pa se odvija pod motornim pokorvom. Tam bo namreč nameščen 2,1-litrki bencinski motor, ki pa bo po zaslugi sodobnih predelav proizvedel kar 505 'konjev' ali 377 kilovatov moči. Za njegovo predelavo je poskrbel Claudio Lombardi, inženir izvirnega motorja, pri Kimeri pa zatrjujejo, da bi motor lahko še nekoliko 'okrepili', a bi s tem vplivali na njegovo zanesljivost.

Pri Kimeri so se odločili, da bodo serijo vozil, ki jih bodo izdelali omejili na 37 primerkov, pri čemer pa so jih 11 že prodali. Cena za posamezen primerek bo sicer znašala vsaj 480.000 evrov, pri čemer pa se zdi, da je to le cena predelave, ne pa tudi avtomobila, ki bo služil kot osnova. Zanj bo namreč potrebno odšteti vsaj še enkrat toliko denarja. Uradno naj bi EVO 037 sicer svoj debi doživel na septembrskem Festvivalu hitrosti v Goodwoodu.