Na kratko: BMW i3 94 Ah

Strah pred nezadostnim dosegom električnega avta (ali Range Anxiety s tujko) zna biti globoko zakoreninjen. Pri BMW so se ga lotili s povečanjem baterije.

Na kratko: BMW i3 94 Ah (foto: Saša Kapetanović) Saša Kapetanović
23. 9. 2017

BMW i3 ni bil nikoli rekorder v dosegu, zato ni presenetljivo, da je bil že praktično od začetka na voljo tudi s podaljševalnikom dosega – majhnim, 657-kubičnim motorčkom s 34 'konji'. Potegnili so ga kar iz maksi skuterja BMW C650 GT, nameščen pa je zadaj na desni strani (levo je elektronika električnega pogona) pod prtljažnikom. A s sabo ni prinesel le nekaj hrupa in mase ter precej bolj zapletenega vzdrževanja – prinesel je tudi precej višjo ceno. Slabih pet tisočakov je veliko, da bi se znebili namišljenega strahu, kajne? In če že potrebujete večji doseg: seveda obstaja tudi preprostejša rešitev tega problema: baterija z večjo kapaciteto. Baterijska kemija in tehnika sta od prihoda i3 na trg napredovali dovolj, da je ta vendarle dobil baterijo z večjo kapaciteto – 33 namesto slabih 19 kilovatnih ur. S tem se doseg izboljšanega i3 (oznaka: 94 Ah) po normnem ciklusu s 190 poveča na 300 kilometrov, realni doseg pa preseže 200 kilometrov. Še v najhujšem mrazu (med testom so temperature padle tja proti minus desetim stopinjam) i3 ob prav nič varčno nastavljenem gretju zlahka prevozi 160 in več kilometrov.

Ker ima tudi 7,2-kilovatni polnilec za izmenični tok, je postal mnogo bolj vsakdanje uporaben tudi po tej plati. Na domačem priključku razlike sicer ne boste opazili, saj ni veliko tistih, ki imajo doma vtičnico, ki bi prenesla kaj več kot 16 amperov toka oziroma 3,6 kilovata moči, a na javnih polnilnih postajah se zdaj i3 lahko polni dvakrat hitreje – za polnjenje od popolnoma prazne do popolnoma polne baterije je dovolj že manj kot pet ur, med enournim obiskom nakupovalnega centra pa se bo napolnil za dobrih 50 kilometrov vožnje. Ob tem i3 zaradi zmogljivega motorja in nizke mase ostaja športnik med električnimi avtomobili – le na ozke gume in z njimi povezano pomanjkanje oprijema s cestiščem se je treba navaditi. Na zglajenem snegu, recimo, znajo biti zavorne poti 'zanimivo' dolge.

Ostanek i3 se ob prihodu modela z novo baterijo ni spremenil: materiali so odlični, enako pa velja za sedenje in ergonomijo. A največji plus si prisluži z merilniki. Pred voznikom je pravokoten, ne prevelik LCD zaslon (na katerem je ponoči črna res črna), na katerem so le za vožnjo pomembne informacije podane jasno in pregledno. Hitrost, pretok energije, stanje baterije na sredini, na obeh straneh pa osnovni podatki potovalnega računalnika in izbrani način delovanja. Vse drugo so BMW-jevi oblikovalci prenesli na večji zaslon sredi sredinske konzole. Ostaja tudi nenavadno (in na trenutke nadležno, sploh ob nepoučenih sopotnikih) odpiranje zadnjih vrat, ki pa je vseeno boljše od le po enih vrat na vsakem boku.

In glede na to, da je i3 z večjo baterijo le dobrega tisočaka dražji od tistega z manjšo in veliko cenejši od modelov s podaljševalnikom dosega, je jasno, kateri je prava izbira.

besedilo: Dušan Lukič
foto: Saša Kapetanovič