BMW-ja M340i in M440i bosta 'zapela' s slovenskim tonom

Pri podjetju Akrapovič so pripravili nov izpušni sistem, pri katerem je bila velika pozornost namenjena ne le prirastku motorne moči, temveč tudi optimizaciji zvočne kulise.

BMW-ja M340i in M440i bosta 'zapela' s slovenskim tonom (foto: Akrapovič) Akrapovič
19. 5. 2021

Zvočna kulisa motorja je, priznajmo, ali ne, eden izmed pomembnejših faktorjev pri vseh športnih avtomobilih, še posebej pri tistih s šestimi ali več valji pod motornim pokrovom. Eden izmed ključnih elementov pri ustvarjanju le-te je seveda izpušni sistem, pri čemer pa se pogosto izkaže da sistem, s katerim avtomobil pripelje iz tovarne, ni povsem optimalen, ali pa po okusu vsakogar. Rešitev se zato skriva pri specializiranih podjetjih, kakršno je slovenski Akrapovič.

V njihovem katalogu pa bodo odslej nove rešitve našli tudi lastniki še vedno precej svežega BMW-jevega para športnikov, M340i in M440i. Pri podjetju iz Ivančne Gorice so namreč pripravili nov zadnji del izpušnega sistema iz največje družine Slip-On Line.

Zadostuje vsem zahtevam

Gre torej za sistem, sestavljen iz enega – centralnega (zadnjega) izpušnega lonca, dovodnih cevi in pa štirih izpušnih cevi, pri čemer je največji del sestavljen iz titana (v podjetju s pridom izkoriščajo lastno livarno, izdelano posebej za oblikovanje izdelkov iz omenjene kovine), zaključki vseh štirih cevi pa so, kot je pri Akrapoviču že običajno, izdelani iz ogljikovih vlaken. Po zaslugi uporabe lahkih materialov je sistem za 4,4 kilograme oziroma 24,6 ostotkov lažji od tovarniškega, hkrati pripomore k dodtnim 3,4 kilovatom oziroma 4,6 'konjem' motorne moči.

Novi izpušni sistem ne prinaša le nižje mase in več moči, pač pa tudi boljšo zvočno kuliso. Namesto enega ima namreč kar dva ventila za dušenje oziroma sproščanje motornega grmenja, poleg tega pa sta na obeh zaključkih izpušnega lonca nameščena reflektorja, ki zvok usmerjata v kabino, svoje pa doda še par resonatorjev, ki dodatno ojača zvok. In da, novi sistem je ne le skladen z zahtevami Evropske Unije za uporabo v vsakdanjem prometu, pač pa za poln izkoristek ni potrebna predelava motorne elektronike, temveč le fizična namestitev.