BMW-jev ‘M oddelek’ ostaja zvest zadnjem pogonu

V prihodnosti naj bi zadnji pogon uporabljali le pri tistih avtomobilih, kjer je to res potrebno.

BMW-jev ‘M oddelek’ ostaja zvest zadnjem pogonu (foto: BMW) BMW
19. 10. 2017

Iz bavarske tovarne avtomobilov prihajajo novice, ki bodo razveselile prave ljubitelje te znamke. Po tem, ko so se ljubitelji njihovih močnejših avtomobilov z oznako M ob prihodu nove generacije modela M5 ustrašili, da bodo odslej njihovi avtomobili le še štirikolesno gnani oziroma bi bil pogon lahko celo speljan samo na sprednji kolesni par. Podpredsednik Dirk Hacker jih je sedaj verjetno pomiril, saj je zagotovil, da v prihodnosti iz njihovih delavnic zagotovo ne bo zapeljal avtomobil s sprednjim pogonom.

Kljub temu, da naj bi v prihodnosti kar 40 odstotkov BMW prodaje v prihodnosti predstavljali avtomobili s pogonom na sprednji kolesni par – zanje Bavarci že pripravljajo popolnoma nov avtomatski menjalnik z dvojno sklopko – pa po mnenju Hacker tovrstni avtomobili ne zmorejo ponuditi pravega užitka med vožnjo. In medtem, ko bo imela prihajajoča serija 2 Gran Coupe pogon speljan na sprednji kolesni par, naj bi kupe in brez strešna različica, ki na trg prihajata leta 2020 oz. 2021 obdržali pogon na zadnji kolesni.

Ročni menjalnik gre v pokoj

Hkrati z zanikanjem namigovanj, da bodo prihodnji 'M-i' opremljeni s sprednjim pogonom, s strani vodstva prihaja še novica, da modela M3 in M4 ne bosta sledila modelu M5 in tako še naprej obdržala zgolj zadnji pogon. »Še vedno bomo povečevali moč tem avtomobilom, a pri tem ne želimo povečevati teže vozil. Štirikolesni pogon bomo zato uporabljali le tam, kjer ga potrebujemo«, je še dodal Hacker.

Je pa zato v zvezi s serijo 2 podal razmišljanje, ki bi znalo v slabo voljo spraviti marsikaterega 'purista' in voznika stare šole. Trenutna različica modela M2 je najverjetneje zadnji avtomobil z značko M na zadku vozila, ki bo opremljen z ročnim menjalnikom. Čeprav ima sam raje ročni menjalnik, pa je delež kupcev, ki se ob nakupu novega avtomobila odločijo zanj že sedaj zelo majhen, saj to avtomatski menjalniki enostavno hitrejši in bol dodelani, poleg tega pa omogočajo boljšo porabo goriva.

Jure Šujica

Foto: Arhiv AM, BMW