Kako bodo odreagirali Američani, še ni jasno.
Avtomobilska podjetja, kot so BMW, Jaguar Land Rover in Volkswagen, naj bi uporabljala sestavne dele, ki so jih na Kitajskem proizvedli s prisilnim delom, je pokazala preiskava odbora za finance ameriškega senata.
BMW naj bi izdeloval in uvažal vozila z deli, za katere se domneva, da so bili izdelani s prisilnim delom, medtem ko naj bi Jaguar Land Rover uvažal dele izdelane na podoben način, kaže poročilo, ki ga povzema francoska tiskovna agencija AFP.
Volkswagen je vozila s takšnimi sestavnimi deli prodajal tudi na ameriškem trgu in ima poslovne vezi s proizvodnjo v severozahodni kitajski regiji Xinjiang, odbor še navaja v poročilu. Peking obtožujejo, da je v mreži zaporov v Xinjiangu zaprl več kot milijon Ujgurov in drugih muslimanskih manjšin, čeprav uradniki to odločno zanikajo.
V ZDA zakon o preprečevanju prisilnega dela Ujgurov (UFLPA) prepoveduje uvoz vsega blaga iz Xinjianga, razen če podjetja predložijo preverljiv dokaz, da pri proizvodnji ni bilo prisilnega dela.
Demokratski senator iz Oregona Ron Wyden je ameriške carinske uradnike pozval, naj okrepijo nadzor in preprečijo uvoz, ki spodbuja sramotno uporabo prisilnega dela na Kitajskem.
Poročilo obravnava avtomobilske dele podjetja Sichuan Jingweida Technology Group Co, ki je bilo leta 2023 dodano na seznam sankcij zaradi sodelovanja v poslovnih praksah preganjanja Ujgurov.
Volkswagen je v začetku leta razkril, da so bili v pošiljki njegovih vozil za ZDA tudi deli, ki jih je izdelal dobavitelj s črnega seznama. Senatni odbor je ugotovil, da je tudi BMW v ZDA izvozil več tisoč vozil z deli za katere velja prepoved uvoza.
Iz podjetja Jaguar Land Rover so sprva sporočili, da se niso zavedali svojih povezav s prepovedanim dobaviteljem, BMW pa je dejal, da Jingweida ni na njegovem seznamu dobaviteljev.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?