Nov sistem ki je del BMW-jevega koncepta Connected drive pa lahko tudi poimenujete kot sami želite in se bo na to ime tudi odzival.
Ni tako dolgo tega, ko so se pri avtomobilih kot glavnina izpostavljali (zgolj) avtomobilski motorji, vodljivost, varnost in udobje, navigacijski sistemi in podobne tehnologije pa so bile bolj kot ne stvar prestiže. Tovrstne naprave, vključno z info-zabavnimi sistemi pa so dandanes postale že stalnica in del bolj kot ne standardne opreme večine avtomobilov srednjega cenovnega razreda, vozil, ki si jih lahko privošči tipična slovenska družina. Kaj torej na tem področju preostane proizvajalcem prestižnih avtomobilov?
No, včeraj smo se po zaslugi BMW-ja lahko prepričali, da imajo prestižni avtomobilski proizvajalci na tem področju še vedno (vsaj) en velik korak prednosti. Nemška avtomobilska znamka namreč želi v prihodnjih letih s konceptom znanega imena Connected drive postati premium ponudnik mobilnih storitev, kar pomeni še večje povezovanje med voznikom, vozilom in posrednikom med obema, pametnim telefonom. Vse preko aplikacije, ki jo je BMW začel ponujati svojim strankam z marcem letošnjega leta.
Da ne gre za generično aplikacijo priča že dejstvo, da pri BMW-ju od vsakega kupca njihovih vozil pričakujejo, da bo ob registraciji – kar se najverjetneje zgodi ob nakupu novega vozila – vpisal tudi model avtomobila oziroma serijsko številko, na podlagi tega pa bodo nato uporabniku na voljo izbrane funkcije, prilagojene samemu vozilu. Tovrstna podpora je sicer zaenkrat omogočena zgolj za uporabnike pametnih telefonov z operacijskim sistemom iOS.
Posodobitve postopne
Velik del te povezave je sicer namenjen načrtovanju poti. Ko uporabnik preko pametnega telefona določi ciljno destinacijo, bo avtomobil v povratni informaciji vozniku posredoval čas, ki ga potrebuje od trenutne lokacije do samega vozila in pa čas, ki ga bo potreboval od (na destinaciji) parkiranega vozila do ciljne točke. Hkrati bo voznik obveščen o tem, ali je za načrtovano pot v vozilu dovolj goriva in v nasprotnem primeru predlagal obisk izbrane bencinske črpalke. Načrt poti bo sicer mogoče deliti tudi z izbranimi prijatelji in poslovnimi partnerji, ki bodo tako vedeli, kdaj vas lahko pričakujejo na cilju. Na mobilni telefon je sicer vezano še nekaj drugih storitev, kot je upravljanje info-zabavnega sistema z zadnje klopi, naročanje na servis in pa celo izbira komponent, ki naj jih na servisu zamenjajo (pri čemer stranka dobi vnaprejšen vplogled v ceno komponent) ter možnost video pogovora z mehanikom.
Nekatere izmed zgoraj navedenih stvari bodo sicer polno funkcinalne šele čez čas, enako pa velja tudi za nekatere izmed storitev, ki ne bodo vezane na pametne telefone. Avtomobil bo tako v sklopu navigacijske naprave ponujal možnost izračuna časa prihoda na destinacijo, pri čemer bo čas računala tudi na podlagi realnega stanja prometa in zastojev. Med testno vožnjo smo se sicer ob daljšem zastoju na primoski avtocesti proti Ljubljani lahko tudi sami prepričali, da zadeva deluje dobro, saj ne prikazuje le obvestila o zastojih samih in predvideno izgubo časa, temveč tudi hitrost gibanja vozil na izbranih odsekih. Sicer pa se bo sam infozabavni sistem pripravljen tudi učiti. Tako bo na primer spremljal ponavljajoče vzorce uporabe klimatske naprave, glasnosti glasbe in druge dejavnike in jih samodejno prilagajal, ko se mu bo to zdelo smiselno in na podlagi upravljanja omenjenih funkcij v preteklosti.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del