BMW serije 7 še naprej kljubuje globalnim trendom

V dobi športnih terencev klasična limuzina BMW serije 7 trendom nasprotuje z 12 valji pod motornim pokrovom.

BMW serije 7 še naprej kljubuje globalnim trendom (foto: BMW) BMW
16. 1. 2019

Kateri tip avtomobila danes najbolje uteleša prestiž in udobje? Jasno, športni terenci. Ti namreč zaradi visoko nasajene karoserije delujejo karseda mogočno, večje zunanje mere pa so že nekdaj pomenile več udobja, več prestiža, večjo varnost … skratka nekaj več. Ta primat pa so vzeli iz rok limuzin, ki so dolga leta veljale kot prva izbira bogatih in vplivnih.

Med prvimi, ki je trendu športnih terencev podlegel oziroma, bolje rečeno, ga je pravzaprav pomagal izoblikovati, je bil BMW. A vseeno se zdi, da zastavonoša bavarske znamke še naprej (nedvomno) ostaja serija 7. Bo tako ostalo tudi pri novi generaciji? Ravno danes je namreč na Kitajskem luč sveta ugledala prenovljena limuzina serije 7. Izbira trga nikakor ni naključna, saj se tam proda kar 44 odstotkov vseh vozil tega modela.

Sprednji del vzbuja strahospoštovanje

BMW je zadnjo generacijo serije 7 predstavil leta 2015, zato za popolno prenovo oziroma predstavitev naslednje še ni pravi čas (v povprečju se BMW za ta korak odloči vsakih sedem let). Kljub temu pa so spremembe, ki so jih pripravili, obsežne in ob pogledu na sprednji del se za hip vseeno zdi, da gre za popolnoma nov avtomobil. Temu namreč v slogu prihajajočega X7 kraljuje velika, celo nekoliko višje kot do zdaj nasajena maska hladilnika, izdelana iz enega kosa.

Gledano s strani avtomobil ostaja enak kot zadnja štiri leta, izjema so le malenkostno spremenjene reže na sprednjem blatniku. Nekoliko več sprememb je nato mogoče opaziti na zadku vozila, kjer so nekoliko tanjši žarometi, po novem povezani v celoto, pri čemer pa je funkcionalen tudi sredinski del žarometa nad registrsko oznako. Novi so sicer tudi zaključki izpušnih cevi in obrob okoli njih.

Pisarna za par direktorjev v drugi vrsti

Največ sprememb je bila serija 7 poleg sprednjega dela tako deležna v kabini, kjer je zdaj na voljo novo napa usnje, voznik pa bo cenil to, da bo do večine asistenčnih varnostnih in drugih sistemov lahko dostopal prek večopravilnostnih tipk na spremenjenem volanskem obroču. Potnikom na zadnji klopi bo čas med vožnjo pomagal krajšati par LCD-zaslonov visoke ločljivosti, za večje udobje v kabini pa bodo poskrbeli nova zvočna izolacija ter protihrupna stekla, ki bodo obdajala celotno kabino. Prek zaslonov bodo potniki lahko dostopali do programa Skype in programskega paketa Microsoft Office 365. Prava pisarna torej.

Ljubitelji velikih motorjev so lahko pomirjeni. Pri BMW-ju jim je namreč kljub strogim standardom pri življenju uspelo obdržati šestlitrski 12-valjni biturbo motor, ki bo tako še naprej brbotal pod pokrovom M760Li. Pod slednjega se bo uvrstil temeljito prenovljen osemvaljnik v različici 750i, ki bo po novem razpolagal z dodatnimi 60 kilovati moči, dizelske barve pa bodo zastopali trije motorji z razponom moči med 265 'konji' (195 kilovati) in 400 'konji' oziroma 294 kilovati. Okoljsko bolj ozaveščenim kupcem bo medtem na voljo prenovljena hibridna različica s šestvaljnim bencinskim motorjem kot osnovo, skupno močjo 290 kilovatov (394 'konjev') in električnim dometom do 58 kilometrov. Prepoznavna bo pod oznako 745e.