Z novim hibridom, prenovljenim znancem naših cest in povsem novim modelom bo kupce iskal med vozniki s posebnimi zahtevami.
Zimska pravljica na Pokljuki je bila kulisa, ki si jo je BMW izbrali za današnji dogodek, xDrive zimska arena. Gre pravzaprav za že tradicionalno zgodbo, ko Bavarci svojim kupcem in novinarjem predstavijo novosti in tehnologijo. No, letošnji dogodek je bil morda še nekoliko bolj pester kot doslej, saj so v slovensko prestolnico smučarskega teka pripeljali kar tri velike novosti, zadnjo komaj nekaj tednov po prvih novinarskih testiranjih na Portugalskem: BMW X5 v obliki priključnega hibrida, tretjo generacijo modela X6 in popolnega novinca v ponudbi, serijo 2 Gran Coupe.
BMW velja za eno izmed gonilnih sil na področju avtomobilske elektrifikacije. A če so z modelom i3 pred leti napovedali hiter preskok k povsem električnim avtomobilom, je sledila sprememba v smer postopne elektrifikacije. Tega pa so se lotili s pomočjo snovanja priključnih hibridov, s katerimi želijo svojim voznikom v prihodnjih dveh ali treh letih predstaviti pozitivne lastnosti električnih avtomobilov, ne da bi jih hkrati skrbelo za doseg. Eden od 12 priključnih hibridov, ki naj bi do leta 2023 skrbeli za to, je tudi X5 xDrive45e.
BMW je sicer svojega (po novem) drugega največjega križanca v hibridni podobi predstavil že v prejšnji generaciji, a s pogonskim sklopom, ki je bil bistveno manj zmogljiv. Za oznako xDrive45e se namreč skriva trilitrski šestvaljni bencinski motor, ki skupaj z novim, 82-kilovatnim elektromotorjem proizvede 290 kilovatov energije. A bolj kot močnejši motor je pomembnejši več kot dvakrat večji baterijski sklop, katerega uporabna kapaciteta znaša 20,9 kilovatnih ur.
Številke so jasne. Večji baterijski sklop prinaša večjo električno avtonomijo, ki znaša med 67 in 87 kilometrov, posledično pa je nižja tudi kombinirana poraba bencina. Ta namreč znaša med 1,2 in 1,9 litri na 100 kilometrov. Novinec bo lahko izključno na elektriko dosegel najvišjo hitrost 135 kilometrov na uro, voznik pa bo s porabo električne energije upravljal prek gumbov na sredinskem grebenu, ko bo lahko izbiral med štirimi voznimi programi.
Za novega priključnega hibrida na osnovi BMW X5 bo sicer potrebno odšteti vsaj dobrih 84.000 evrov, a v ceno še ni všteta subvencija Eko sklada v višini 2.000 evrov. S ceno naj bi se na vsega nekaj tisočakov približal osnovni dizelski različici modela X5, 30d, katerega cene (z nekoliko bolj skromno opremo) se začnejo pri 77 evrskih tisočakih.
Popolno nasprotje, pa čeprav izdelan na enaki osnovi kot X5 je njegov kupejevski brat, ki ga pri BMW opisujejo s kratico SAc, model X6. Le ta namreč nagovarja bolj športno naravnane voznike, zaradi česar so se v Munchnu odločili, da elektrificirane različice omenjenega avtomobila v svojem katalogu ne bodo ponudili. Prav tako bo motorna ponudba med dizli in bencinskimi motorji omejena izključno na šest- in osemvaljnike. Ob tem računajo da bodo letos prodali okrog 50 vozil, za katere naj bi bilo potrebno odšteti vsaj 84.000 evrov, kolikor stane izvedba X6 30d. Največ kupcev naj bi se po pričakovanjih odločilo za različico 30d, za vozila pa naj bi v povprečju odšteli med 110.000 in 120.000 evri, pri čemer bo za najdražjo izvedbo M50i potrebno odšteti vsaj 140.000 evrov.
X6 s svojim prihodom v Slovenijo prinaša tudi eno izmed večjih novosti v ponudbi, osvetljeno masko motorja ali Iluminated grill. Gre namreč za enega od sistemov, ki so mu pri razvoju namenili največ časa, saj so za izdelavo in zadostitev vseh normativov za uporabo v cestne prometu potrebovali kar tri leta. Omeniti je treba, da so razvoj sistema (ki bo razen v osnovni izvedbi v model X6 vgrajen serijsko) zaupali slovensko-nemškemu podjetju Hella Saturnus, proces pa je potekal na naših tleh.
Najmanjša (gledano po dimezijah) in hkrati največja (popolnoma nov model) danes predstavljena novost je bil brez dvoma BMW serije 2 Gran Coupe. O slednjem smo nedavno poročali iz Portugalske, kjer se je z njim med prvimi zapeljal Saša, od danes naprej pa je tudi uradno na voljo kupcem v Sloveniji.
Z novincem je BMW po seriji 4 Gran Coupe in seriji 8 Gran Coupe zapolnil ponudbo štirivratnih kupejev. Omeniti velja, da je najmanjši hkrati tudi edini izmed trojice, ki ponuja pogon na sprednji kolesni par, kar je razumljivo, saj je osnovan na enaki platformi kot serija 1, od katere pa je vendarle nekoliko nižji in opazno daljši – razlika v dolžino namreč znaša kar 207 milimetrov!
Novinec je sicer v ceniku že od novembra lani, v Sloveniji pa bo marca na voljo z dvema bencinskima in dvema dizelskima motorjema. Različica 218i bo stala 31.250 evrov, a ga bo na začetku prodaje moč dobiti po akcijski ceni 28.990 evrov z vključenim M paketom. Vrh ponudbe naj bi na drugi strani predstavljala izvedba M235i xDrive s ceno vsaj 57.500 evrov. Zastopnik v letošnjem letu načrtuje prodajo 64 vozil.