BMW X7 je končno tu

17. 10. 2018 | Jure Šujica
Deli

No, ne še čisto, prva vozila bodo na trg iz ameriške tovarne v Spartanburgu zapeljali marca prihodnje leto.

Čakali smo ga več kot leto dni. Lani je namreč BMW na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavil koncept novega velikega križanca s prostorom za šest ali sedem potnikov (odvisno od konfiguracije) ter v javnosti zanj požel veliko zanimanja. Dobrega pol leta pozneje je bavarska znamka objavila fotografije prvih testnih primerkov vozila, zdaj pa je končno tu.

Prva generacija modela X7 je velika. Za primerjavo: avtomobil je z dolžino 5.151 milimetrov za približno 50 milimetrov daljši od standardne različice serije 7, za 35 milimetrov pa je z dolžino 3.105 milimetrov daljša tudi njegova medosna razdalja. Avtomobil je ob tem točno dva metra širok, v višino pa meri 1.805 milimetrov. Vsi ti milimetri se seveda poznajo tudi v notranjosti. Avtomobil bo namreč ponujal vsaj 336 litrov prostora v prtljažniku, ob podiranju tretje ali druge vrste oziroma parov sedežev pa se bo prostornina povečala na 750 oziroma 2.120 litrov.

Udobje na najvišji ravni

Udobja v kabini seveda ne bo manjkalo. Notranjost bo odeta v goveje oziroma merino usnje, odvisno od tega, ali bo avtomobil opremljen s paketom dodatkov M ali pa se bo kupec odločil za 'standardno opremo', poimenovano Design Pure Excellence. Omenimo naj še petpodročno klimatsko napravo, panoramsko strešno okno prek celotne dolžine avtomobila, ki bo tako s soncem obsijala tudi tretjo vrsto sedežev, le druga vrsta pa bo opremljena s parom 10,2-palčnih LCD-zaslonov.

Seznam dodatne opreme, še posebno tiste, ki skrbi za varnost, je po pričakovanju dolg. Poleg pričakovanih dodatkov, kot sta aktivni radarski tempomat in sistem za pomoč pri ohranjanju vozila na voznem pasu, je tam še opozorilnik za vožnjo v napačno smer, zanimivo pa je, da kupcem v Evropi ne bo na voljo sistem za pomoč pri zaustavitvi v sili. Za varnost bodo (ob doplačil) sicer skrbeli že znani laserski žarometi z dometom 600 metrov. Operacijski sistem multimedijske naprave je serijsko nadgrajen do sedme generacije, tako kot zaslon armaturne plošče pa bo imela tudi ta premer 12,3 palca.

Paket dodatkov M na voljo tudi za 'velikana'

Omenjali smo že paket dodatkov M. Ta namreč ne bo zajemal zgolj dodatkov v notranjosti, ampak tudi nekatere podrobnosti na zunanjosti. Najbolj prepoznavna bosta spremenjen sprednji odbijač s precej večjimi odprtinami za zajem zraka in izboljšan izpušni ter zavorni sistem. In čeprav bosta obe različici opremljeni s prilagodljivim zračnim vzmetenjem, bo pri različici M to še nekoliko trše in nižje. Avtomobil bo sicer postavljen na platišča premera med 20 in 22 palcev.

Motorna paleta novinca bo vsaj na začetku relativno skopa in omejena na dva bencinska in dva dizelska sklopa, pri čemer pa močnejšega bencinskega motorja z oznako xDrive50i s 4,4-litrskim osemvaljnikom evropski kupci ne bodo deležni. Vsi preostali motorji bodo nekoliko manjši, trilitrski šestvaljniki z oznakami xDrive40i, xDrive30d in M50d, ki bodo na cesto prek osemstopenjskega avtomatskega menjalnika prenašali od 265 do 400 'konjev' oziroma 195–294 kilovatov moči. Hibridov vsaj za zdaj v ponudbi (po pričakovanjih) ne bo.

X7 bo v osnovi sedemsedežnik, opcijsko pa bo lahko imel 6 (2+2+2) sedežev. Na slovenske ceste bo zapeljal maja 2019, cene pa se bodo začele tik pod 100 tisočaki (za 30d kot vstopni model).

 

 

Novo na Metroplay: Pogumna Slovenka, ki je sledila svojim sanjam in preplula ocean | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem