Uradno naj bi bil predlog zakona javnosti razkrit v četrtek.
Pred dvema letoma, oktobra 2018 je Evropska Unija sprejela nov načrt za zmanjšanje izpustov CO2 v ozračje, po katerem bi morale vse Evropske države izpuste novih vozil do leta 2030 zmanjšati za 37,5 odstotkov glede vrednosti, ki jih bodo dosegle v letu 2021. S takratno modločitvijo Evropskega parlamenta niso bili zadovoljni ne zagovorniki sprememb ne nasprotniki oziroma avtomobilska industrija, na čelu s Volkswagnom, kjer je takratni predsednik Diess napovedal, da zna imeti ukrep resne posledice za omenjeni sektor.
Kljub temu pa Evropski komisiji zadani načrt očitno ni po godu. Po poročanju tiskovne agencije Reuters naj bi bil tako v pripravi že nov predlog – uradno naj bi bil razkrit v četrtek – po katerem naj bi predvideli še večje zmanjšanje emisij (omenja se celo vrednost do 50 odstotkov v primerjavi z letom 2021). Hkrati naj bi bil določen datum, do kdaj naj bi bila povsem prepovedana prodaja novih avtomobilov z notranjim izgorevanjem, prehod na brezemisijska vozila pa naj bi pohitrili tudi s tem, da bi bili izpusti vozil upoštevani tudi na področju trgovanja držav z izpusti CO2.
Ukrepi tudi v ladijskem in letalskem prometu
Evropska komisija sicer med drugim napoveduje tudi ostre ukrepe na področju zmanjšanja izpustov CO2 v ladijskem in letaskem prometu ter v energetiki. Tako naj bi se do leta 2030 poraba nafte zmanjšala za 30 odstotkov v primerjavi z letom 2015, poraba plina za 25 odstotkov, poraba premoga pa za kar 70 odstotkov v primerjavi z istim letom.
Omenjeni ukrepi bi glede na trenutno situacijo pomenili še dodatno otežitev že tako zahtevne naloge. Izpusti CO2 namreč na račun vse bolj popularnih križancev in športnih terencev ter vse večje mase novih vozil zadnjih pet let počasi, a vztrajno rastejo, zaradi česar bo potreba po elektrifikaciji ali drugih rešitvah še večja.