Bo Koenigsegg še letos postavil nov hitrostni rekord?

Izkazalo se je, da so pnevmatike, uporabljene na zadnjem preizkusu, vzdržljivejše, kot so sprva domnevali.

Bo Koenigsegg še letos postavil nov hitrostni rekord? (foto: Koenigsegg) Koenigsegg
21. 1. 2018

Leto 2017 je bilo v svetu superšportnih avtomobilov brez dvoma v znamenju proizvajalca Koenigsegg. Najprej so oktobra z avtomobilom Agera RS postavili svetovni rekord v pospeševanju od 0 do 400 kilometrov na uro in nato zaviranju nazaj do popolne zaustavitve. Dirkaču Niklasi Lilji je ta dosežek uspel v zgolj 36,44 sekundah, s čimer je čas Bugattija Chirona izboljšal kar za 5,52 sekunde. Drugi dosežek je nato sledil le mesec dni kasneje, ko je v Nevadi isti dirkač z istim avtomobilom dosegel najvišjo doseženo hitrost med serijskimi avtomobili, 456,4 kilometre na uro, oziroma v povprečju dveh voženj 444,6 kilometra na uro.

Kot najvišja ovira za doseganje še višjih hitrosti so se takrat kazale pnevmatike. Koenigsegg je namreč pri vseh testih uporabljal enak set pnevmatik, kot ga najdemo tudi na novih tovrstnih avtomobilih - Michelin Pilot Sport Cup 2. Enake pnevmatike sicer uporablja tudi Bugatti Chiron, je pa res, da gre za tip pnevmatik, prilagojen vsakemu vozilu posebej. A tako Michelin kot Koenigsegg poudarjata, da ob omenjenem preizkusu niso uporabljali pnevmatik, ki bi bile kakorkoli prilagojene za doseganje še višjih hitrosti.

Hitrosti prek 480 km/h dosegljive že sedaj

Na avtomobilskem salonu pa sta predstavnika obeh omenjenih podjetij, predsednik avtomobilske tovarne Christian von Koengisegg in produktni vodja pri Michelinu Eric Schmedding spregovorila o možnosti doseganja še višjih hitrosti. Slednji je dejal, da v osnovi pnevmatike niso bile namenjene za hitrosti nad 270 milj oziroma 440 kilometrov na uro, pač pa za precej nižje hitrosti. Že pri hitrostih nad 320 kilometrov na uro se zaradi trenja in drugih vplivov guma začne močno segrevati.

Novembrski preizkus pa je dal podjetju Michelin nekoliko misliti, zato so pričeli z obsežnim testiranjem pnevmatik v laboratoriju, pri čemer so simulirali njihovo obnašanje na Koenigseggu Ageri RS. Prišli so do zanimivih rezultatov. Kljub temu, da naj pnevmatike ne bi bile primerne za hitrosti nad 440 kilometrov na uro, so testi pokazali, da naj bi z njimi v prihodnje brez težav dosegli magično mejo 300 milj oziroma 480 kilometrov na uro. Očitno se torej lahko še letos nadejamo novega rekorda.

Jure Šujica
foto: Koenigsegg