Seat naj bi začel leta 2025 izdelovati mali električni SUV, ki bi ga lahko dobili tudi znamki Volkswagen in Škoda, morda celo Audi.
Resda gre zaenkrat zgolj za oblikovalsko skico, a ta že nakazuje podobo novega majhnega električnega križanca (SUV), ki naj bi ga leta 2025 začel izdelovati španski Seat, avtomobil pa naj bi bil na voljo tudi v Volkswagnovi in Škodini paleti, morda celo v Audijevi, je na Seatovi letni konferenci dejal prvi mož Seata Wayne Griffiths.
Znano je, da naj bi kompaktni SUV, ki bo po velikosti primerljiv z Arono, nastajal v Seatovi matični tovarni v Martorellu blizu Barcelone in da naj bi proizvodnja stekla leta 2025. To bo sicer prvi model, postavljen na koncernsko vstopno platformo MEB za električne avtomobile, po besedah Griffithsa pa še ni jasno, ali bo električni malček naprodaj kot Seat ali kot Cupra.
Šest tovarn akumulatorjev v Evropi
Da bo koncern leta 2025 ponudil električne modele v Polovem velikostnem razredu, je sicer na Volkswagnovi letni konferenci sredi marca dejal že prvi mož koncerna Herbert Diess. Dotlej naj bi namreč tehnologija za izdelavo akumulatorjev napredovala do te mere, da bodo lahko avtomobili cenovno dosegljivi tudi za kupce vstopnih modelov. Cena novega SUV malčka naj bi znašala med 20.000 in 25.000 evri.
Hkrati je prvi mož koncerna dejal, da bo imela skupina VW do leta 2030 v Evropi šest tovarn za proizvodnjo akumulatorjev, da bi tako lahko zagotovila naraščajoče povpraševanje po električnih avtomobilih. Znani sta tudi že lokaciji tovarn v Nemčiji in na Švedskem.
Cupra le še z električnimi modeli
Še ena vroča novica je, da bo športna znamka Cupra postala povsem električna, tudi zato možnost, da bi mali električni SUV morebiti tržili pod to znamko. Poteza s Cupro je podobna Renaultovi potezi, da podznamko oziroma oddelek Renault Sport ukine, modele, ki bodo prihodnosti v celoti električni, pa prenese na znamko Alpine. Hkrati pa je tudi Renault že napovedal električnega malčka, ki bo duhovni naslednik legendarnega modela 5. Hkrati pa je tudi Dacia že predstavila model Spring, ki bo na voljo še letos, in to z najugodnejšo ceno.
Znano je sicer, da je (bila) prodaja malčkov znamk iz koncerna VW skromna in da so jih zato najprej elektrificirali, zatem pa modele celo ukinili. Seat, na primer, je lani prodal vsega 7364 primerkov modela Mii, skoraj vsi so bili električni, a kljub temu je bila skupna prodaja za 40 odstotkov manjša kot v letu 2019.
Prvi električni Cuprin model bo Born, petvratnik, ki prihaja še letos in si platformo deli s VW-jevima modeloma ID3 in ID4, Škodinim Enyaqom in z bodočim Audijevium Q4 e-tron. Bornu bo leta 2024 sledil še drugi povsem električni model Cupre, Tavascan.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem