Peugeot in FCA v pogovorih o združitvi!

30. 10. 2019 | Jure Šujica
Deli

Kot eden najhitreje razvijajočih se koncernov na področju e-mobilnosti bi bil PSA idealen partner italijansko-ameriški navezi FCA.

Eden izmed največjih avtomobilskih koncernov na svetu Fiat-Chrysler si očitno močno želi nadaljnje širitve in povezovanja z drugimi podjetji iz industrije. Po tem, ko so pred meseci propadla pogajanja z Renaultom so namreč sinoči v javnost prišle novice, da naj bi se ameriško-italijanska naveza močno zanimala za združitev z drugim največjim evropskim avtomobilskim koncernom, koncernom PSA, za vodenje katerega skrbijo pri Peugeotu.

Podobno kot v primeru združitve s skupino Renault-Nissan bi tudi v tem primeru dobili enega izmed največjih avtomobilskih proizvajalcev na svetu, katerega vrednost analitiki že ocenjujejo na okrog 45 milijard evrov. Vrednost posameznega podjetja naj bi bila približno enaka. Po tem ko je generalni direktor koncerna PSA Carlos Tavares še pred dobrim mesecem dni na avtomobilskem salonu zanikal morebitne govorice o združevanju, pa ameriški Wall street Journal trdi, da pogovori vendarle potekajo. Tiskovni predstavniki PSA zadeve ne želijo komentirati.

Razlogov 'za' je več

Iskanje novih partnerjev v konkurenčnih podjetjih je že pred leti načrtoval  pokojni generalni direktor koncerna FCA Sergio Marchionne, temu pa j sledil  tudi njegov naslednik Mike Manely. Ta je po propadu pogajanj z Renaultom, ko je združitev preprečila največja lastnica znamke, francoska vlada, dejal, da so pripravljeni na združevanje tudi z drugimi avtomobilskimi znamkami.

Tako kot bi se zgodilo v primeru združitve z Renaultom, bi tudi združitev s PSA koncernu FCA prinesla dostop do novih tehnologij na področju elektrificiranih avtomobilov, kjer kljub različnim projektom (od elektrifikacije vozil znamk Fiat, Jeep, Alfa Romeo in Maserati do poskusnega projekta V2G) zaostajajo za trendi in konkurenco. Nenazadnje so se tako z ameriškim podjetjem Tesla že dogovorili za odkup kreditov, s katerimi se bodo izognili kazni zaradi previsokih izpustov CO2 iz njihovih vozil.

Hkrati bi združitev prinesla tudi dodatno racionalizacijo. Medtem ko vse najpomembnejše znamke znotraj koncerna PSA – Peugeot, Citroen in Opel – beležijo pozitivne številke in rast prodaje, tega nikakor ne moremo trditi za FCA. Posledično so ob zmanjševanju modelne palete manj zasedene tudi njihove proizvodne linije (matična tovarna Mirafiori v Torinu obratuje z manj kot 50 odstotno zasedenostjo), ki bi jih zato lahko zasedli tudi avtomobili novega partnerja.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"