Bo ruski Avtovaz Renaultu spolzel iz rok? Pogajanja še potekajo

Po zaustavitvi Renaultovih operacij v Rusiji se zastavlja vprašanje, kakšna prihodnost čaka največjo rusko avtomobilsko tovarno, znano po avtomobilih znamke Lada.

Renault nima težav samo s svojim japonskim partnerjem Nissanom, katerega 43-odstotni lastniški delež bo verjetno naprodaj, ampak se  m vse bolj zapleta v Rusiji, kjer imajo težave s tamkajšnjim Avtovazom. Težave so se začele po prekinitvi Renaultovih operacij v Rusiji zaradi invazije na Ukrajino. Kot so sporočili pri Renaultu, pogajanja z ruskimi oblastmi o prihodnosti Avtovaza zaenkrat še potekajo in napredujejo. Francozi imajo v Avtovazu 68-odstotni lastniški delež, preostanek pa ima rusko podjetje Rostec.

Avtovaz in druge dejavnosti znamke Renault na ruskem trgu so v letu 2021 predstavljale približno 10 odstotkov prihodkov skupine Renault. Pri Renaultovih rezultatih v prvem četrtletju se že čuti vpliv vojne v Ukrajini, prodaja avtomobilov znamke Lada prodaja vozil se je v četrtletju zmanjšala za 33 odstotkov na 61.000, prihodki Avtovaza so upadli za 23 odstotkov na 527 milijonov evrov, prihodki Renaulta na ruskem trgu  Rusija le za 2,1 odstotka na 367 milijonov evrov. Pieton je dejal, da je bil upad razmeroma nizek zaradi "razdeljevanja" in povišanja cen.

Ruske oblasti so napovedale, da bi lahko bila tuja podjetja, ki zapuščajo državo po invaziji na Ukrajino, podvržena repatriaciji njihovih industrijskih sredstev. Za skupino Renault bi to lahko vključevalo največjo Avtovazovo tovarno v Togliattiju, v katero so vložili na stotine milijonov za posodobitev in tudi tovarno v bližini Moskve, ki izdeluje modele Renault in Nissan za domači trg. Prvi mož skupine Renault Luca de Meo je načrtoval, da bodo Ladine ostarele modele preselil na sodobno platformo CMF-B zavezništva Renault-Nissan in da bodo v prihodnjih letih povečali sinergije z znamko Dacia.

Renault, Lada in Nissan skupaj obvladujejo približno 30-odstotni delež ruskega trga. Avtovaz je bil lani Renaultova svetla točka; prispeval je nesorazmerno velik del avtomobilskega dobička, natančno 247 milijonov evrov, pri 8,7-odstotnem dobičku iz poslovanja. Od približno 2,7 milijona Renaultove prodaje je Lada predstavljala 385.000 avtomobilov ali približno 14 odstotkov.

 

 

 

 

 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol