Usoda Špancev je negotova. Lahko se zgodi, da se bodo povsem poslovili od statusa klasičnega proizvajalca avtomobilov.
Z elektrifikacijo vsega, kar se pelje po cesti, se marsikomu ne pišejo najboljši časi. Do »osamosvojitve« Cupre je Seat še pred leti veljal za "tisto športno in dostopno" v naboru znamk Volkswagnovega koncerna. Ko je Cupra pred petimi leti postala samostojna znamka, se je Seat znašel v nemilosti trga in dejstvo je, da bodo potrebne spremembe.
Kako močno stavijo na Cupro, kažejo tudi podatki, da Seat nima v svoji ponudbi niti enega električnega avtomobila, medtem ko se Cupra počasi popolnoma elektrificira. Edino povezavo z elektriko ima Seat prek električnega skuterja Mó. Da, prav ste prebrali. Seat proizvaja tudi električni skuter. Ampak če ste v tem trenutku odhiteli na stran slovenskega uvoznika, naj vas kar takoj razočaram – modela Mó k nam ne bo. Razloga sta dva: premajhen trg in previsoka cena.
In ravno Mó na neki način kaže, kam bi se Seat v prihodnosti lahko obrnil. Največkrat se z znamko, ki je v začetku maja praznovala 73 let, omenja frazo »znamka urbane mobilnosti«. V praksi to pomeni, da bi se Seat lahko posvetil prav električnim skuterjem, mikro avtomobilom, mobilnosti zadnjega kilometra in »car sharingu«. Je pa tudi to še v zraku. Na mizi je kup možnosti, skrajna (in najmanj verjetna) menda omenja tudi opcijo, da znamka Seat enostavno ugasne, njeno poslanstvo pa v celoti prevzame Cupra.
Slednje se kaže tudi v tem, da bodo vsi večji trgovci morali spremeniti zasnovo in pojavnost svojih salonov, ki bo temeljila na znamki Cupra. Seveda pa bodo zraven lahko prodajali tudi Seate.
Ali bo Seat kot znamka obstal ali ne, ne bo jasno še tako kmalu, dejstvo pa je, da v Volkswagnovem koncernu nikomur ni še povsem jasno, kaj bi z njimi lahko dejansko naredili. Vsaj do leta 2025 sprememb zagotovo ne bo, potem pa se bo Seatova usoda najbrž počasi začela kristalizirati.
Preberite še: Poleg športnih kupejev se letos poslavlja tudi priljubljena kombilimuzina
Če prečešemo vse modele obeh znamk, pa je tole skoraj zagotovo najbolj razburljiv avto, kar jih je prišlo iz španskih tovarn:
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"