Bo Tesla morala vpoklicati VSE avtomobile, izdelane po letu 2013?

Razlog je neobičajno veliko število primerov, ko so avtomobili nenadzorovano začeli pospeševati.

Bo Tesla morala vpoklicati VSE avtomobile, izdelane po letu 2013? (foto: Tesla) Tesla
24. 1. 2020

Proizvajalec električnih avtomobilov Tesla se je doslej že večkrat znašel pod drobnogledom oblasti, večkrat zaradi sistema avtonomne vožnje, ki je posredno botroval tudi več smrtnim žrtvam zaradi napačne uporabe. Tesli se zdaj obeta največja preiskava v ZDA doslej, ki bi posledično lahko terjala vpoklic okrog 500.000 doslej izdelanih avtomobilov.

Razlog za preiskavo, na katero se pripravlja Zvezni urad za prometno varnost (NHTSA), je septembra 2019 vložena peticija, ki kot glavni razlog navaja povečano število primerov, v katerih so električni avtomobili sami nenadzorovano začeli močno pospeševati. Avtor peticije Brian Parks, ki poroča o takšnem dogodku, se je v neljubem položaju znašel sredi lanskega poletja. Dogodek je prijavil Tesli, a so mu termin za servisni pregled vozila namenili šele nekaj tednov kasneje. Le teden dni po prvem dogodku se je težava ponovila, zaradi česar je avtomobil povzročil prometno nesrečo, v kateri so bila udeležena štiri vozila, dve osebi pa sta bili poškodovani.

Tesla obtožbe zavrača

Omenjeni primer nikakor ni edini. V bazi NHTSA je namreč od leta 2013 do danes moč najti kar 108 poročil o tovrstnih težavah vseh vozil znamke Tesla, kar je veliko (tudi do 60-krat) več kot pri katerikoli drugi znamki. Do zgoraj omenjene težave je sicer prišlo s modelom 3, enake težave pa se pojavljajo z vsemi modeli znamke, izdelanimi po letu 2013.

Pri NHTSA so že izjavili, da bodo omenjeno peticijo preučili, v uradni izjavi pa so potrdili ugotovitev avtorja, da se vozila ameriške znamke in njihovi vozniki večkrat soočajo s tovrstnimi težavami. Več informacij bo znanih naknadno.

Podjetje Tesla kakršnekoli obtožbe, vezane na samodejno pospeševanje vozil, kategorično zanikajo, peticijo pa so označili kot 'popolno izmišljotino'. V uradni izjavi so zapisali, da so večino primerov, ki jih avtor peticije navaja v dokumentu, z NHTSA že preučili, pri vsakem pa se je po njihovih besedah izkazalo, da je vozilo delovalo tako, kot mora

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri