Nova Mokka predstavlja za nemško znamko, ki zdaj deluje v okviru koncerna Stellantis, več kot le neko novo smer. Je res model, ki ga znamka težko pričakuje
Nova Mokka prihaja na trg kakšni dve leti po tem, ko je prejšnja generacija odšla v pokoj. In tega modela se tudi v Sloveniji, kjer so avtomobil predstavili pred dnevi in smo ga novinarj lahko prvič (zaradi pandemične situacije) tudi preskusili, spominjajo z lepimi besedami. V letih med 2012 in 2019 so namreč prodali kar 4400 vozil, zato so tudi zdaj optimistični in govorijo o 600 pordanih modelih do konca leta. Segment B SUV, v katerega se uvršča Mokka je namreč še zrasel in zdaj predstavlja kar četrtino trga v Sloveniji, skupaj z nekaj večjim segmentom, C SUV pa kar polovico!
Jasno je torej, da so na novinko ponosni, tudi zato, ker prihaja na novi CMP multienergijski platformi, kar pomeni, da so motorjem z notranjim zgorevanjem istočasno (celo na isti linii) lahko dodali še baterijsko električno gnano verzijo Mokka-e. Ki je pravzaprav in ne glede na učinkovitost in praktičnost 'klasičnih' pogonov, tudi zvezda tega modela. Zato se mi je zdelo logično najprej ukrasti ključe tega modela ...
Nekaj dejstev - novinka je dolga 4,151 metra (torej precej krajša od predhodnice), kar pomeni, da se uvršča v tisti znani spodnji srednji razred, ki v klasičnem pomenu nekoliko usiha, na to mesto pa prihajajo modeli, ki so oblikovani v slogu križancev ali celo SUV-jev. Podobno kot pri Mokki, ki razen nekoliko bolj dvignjenega podvozja nima s terensko prehodnostjo nič skupnega. Celo prednji del z masko spominja na legendarne Oplove limuzine iz sedemdesetih in osedmesetih let prejšnjega stoletaj.
Zato pa ima prostorno notranjost, ki se zdi spretno in dovolj kvalitetno obdelana, z novim instrumetnim delom, ki mu pravijo Pure Panel in ga sestavljata dva zaslona, povezana v nekakšno celoto. Prvi je pred voznikom in predstavlja digitalizirane instrumente, drugi je osrednji zaslon (velikosti največ 12 + 10 palcev), pr čemer je osrednji zaslon tudi nekoliko obrnjen k vozniku, vse pa obrobljeno s klavrisko črno plastiko. Pregledno in učinkovito, le prilagodljivost instrumtne plošče bi lahko bila boljša. In še - ostaja tudi kar nekaj bližnjičnih, fizičnih stikal, kar je nedvomno koristno, razporeditev, oblika in namenskost pa ostajajo Oplovski.
Ugaja tudi čvrstost sedežev in preglednost naprej. Mokka-e sicer ponuaj pogonski sklop, znan iz Corse - to pomeni e-motor s 100 kW (136 KM) ter 260 Nm in baterijo s 50 kWh po dnom. Doseg? 324 km po WLTP. Seveda o tem kaj dosti ne morem povedati po kakšnih 100 kilometrih, je pa seveda motor odziven in odločen (sploh v programu Sport ), pa seveda prijazno tih. Avtocestne hitrosti mu sicer presenetljivo dobro ležijo, ampak poraba je že pri kakih 120 km/h zlezla bolj proti 30 kWh, kot proti 20 (dobrih 17 pravijo podatki), kot znaša na regionalki. Tam me je najprej prijetno presenetilo udobno podvozje, ki sicer slašbe nadzoruje nagibanje karoserije, toda to je med konkurenco prej prednost. Malce več nagibanja prav nič ne skazi vtisa, med kombinacijo zavojev bi prej pogrešal bolj natančen in neposreden volanski mehanizem.
Sicer pa zmore Mokka-e do 150 km/h, ni odveč omeniti , da je prtljažnik še vedno spodobnih 310 l (le 40 manj od ICE modelov), omogoča počasno in hitro polnjenje (100 kW, ko ke baterijo do 80. odstotkov polna v pol ure), Mode2 kabel je vedno vključen v ceno, ...
Ampak jasno je, da bodo kljub elektrifikaciji glavno vlogo še nekaj časa igrali motorji z notranjim zgorevanjem. Mokka ponuja tri - vso so znani PSA agregati s 1,2 (ter 74 in 96 kW/100 in 130 KM) in 1,5 litra prostornine - zadnji je seveda dizel (81 kW/110 KM), ki se mu ne mislijo odreči. Pri močnejši verziji si je moč omilsiti tudi 8-stopenjski samodejni menjalnik. Spretna in res udobna kombinacija, ki ponuja tudi kar nekaj živahnosti na cesti (ob oddaljeni kovinsko hreščeči spremljavi trivaljnika), saj je tudi kar kakšnih 300 kg lažja od BEV modela.
No, prav na močnejšo 1,2 litrsko verzijo trivaljnika pri nas najbolj računajo, saj naj bi z vsemi popusti ob začetku prodaje verzija Elegance (drugi od štirih opremskih paketov) veljala manj kot 20.000 evrov. Cene se za najšibkejšo verzijo se začnejo sicer pri 19 tisočakih, za Mokko-e pa bo treba odšteti vsaj 33.500 evrov - od česar pa potem lahko odštejete še subvencijo (trenutno 4.500 evrov).
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del