Shell je razvil novo hladilno tekočino za baterije, ki bi lahko drastično skrajšala čas polnjenja.
Morda se sliši nekoliko nenavadno, da se naftna družba ukvarja s tehnologijo, ki bi zmanjšala tegobe lastnikov električnih avtomobilov in skrajšala polnilne čase, toda tudi naftni trgovci se morajo pripraviti ne električno prihodnost.
Pri koncernu Shell so razvili novo hladilno tekočino za akumulatorje, ki bi lahko drastično skrajšala čas polnjenja baterije električnega vozila iz 10 na 80 odstotkov na manj kot 10 minut. Trenutno, tudi s tehnologijo ultra hitrega polnjenja, to običajno traja približno pol ure.
Nova tekočina omogoča tudi zmanjšanje števila komponent, potrebnih za hlajenje električnega pogonskega sklopa avtomobila, s čimer se zmanjša teža. To pa naj bi posledično povečalo splošno in stroškovno učinkovitost električnih avtomobilov.
Gre za termalno tekočino Shell EV Plus, ki popolnoma nadomesti običajne hladilne tekočine na osnovi glikola in deluje z obstoječo strojno opremo. Ena sama tekočina lahko naredi vse, kar omogoča ultra hitro polnjenje in zagotavlja optimalno delovanje pogonskega sklopa, so prepričani pri Shellu.
Shell je pri tem projektu sodeloval s podjetjem za tehnološki razvoj Horiba-MIRA. Po mnenju inženirjev Horiba-MIRA vzdrževanje optimalne delovne temperature električnih komponent prispeva k izboljšani varnosti in vzdržljivosti ter omogoča hitrejše polnjenje.
Hladilna tekočina je pridobljena iz zemeljskega plina in je po navedbah Shella 99,5-odstotno čisto bazno olje. Shellova raziskava je pokazala, da tekočina učinkovito hladi električne komponente, tudi če niso v neposrednem stiku z virom toplote. Zaradi tega je so prepričani, da lahko nova tekočina učinkovito hladi vse električne komponente pogonskega sklopa, ne le akumulatorja.
Po podatkih telematskega podjetja Geotab električni avtomobili najbolje delujejo pri temperaturi 21,5 °C. Dobro je znano, da nizke temperature zmanjšajo doseg električnega vozila, vendar imajo lahko podoben učinek tudi izjemno visoke temperature. Po podatkih specialista za podatke o električnih vozilih Recurrent se doseg pri temperaturah 35 °C zmanjša za 15 %. Izboljšano hlajenje bi zato lahko bilo ključnega pomena za zmanjšanje negativnega vpliva visokih temperatur na doseg električnih vozil.


