Bodo za volani avtobusov sedeli vozniški zelenci?

Pozivi Svetu Evropske unije, naj zniža najnižjo starost za vožnjo avtobusov na 18 let, sicer bo kmalu primanjkovalo kar 100.000 voznikov.

Za boj proti pomanjkanju voznikov mora EU odpraviti starostno mejo in znižati najnižjo starost za voznike avtobusov. Takšen poziv sta  švedskemu predsedstvu Sveta EU poslala Mednarodna zveza za ceste (IRU) in Združenje evropskih operaterjev potniškega prometa (EPTO). Obe organizaciji poudarjata, da se sektor cestnega prometa sooča z resnim pomanjkanjem voznikov brez primere, ki naj bi se do leta 2026 potrojilo, če ne bo ukrepov.

IRU in EPTO pozivata komisijo, naj zagotovi, da bo revidirana direktiva EU o vozniških dovoljenjih določala najnižjo starost za vožnjo poklicnih voznikov avtobusov na 18 let, trenutno je v večini držav EU med 21 in 24 let. Povpraševanje po voznikih avtobusov naj bi se v prihodnjih letih povečalo za 20 odstotkov, saj se skupna prodaja potovalnih agencij, organizatorjev potovanj, rezervacijskih storitev in povezanih dejavnosti postopoma vrača na raven pred pandemijo.

Direktorica IRU za zagovarjanje EU Raluca Marian je dejala, da bi v EU lahko kmalu primanjkovalo približno 100.000 voznikov avtobusov, posledice takšnega pomanjkanja so zastrašujoče. Za strukturno reševanje pomanjkanja voznikov morajo operaterji privabiti nove voznike in znižati povprečno starost poklica. Samo 5 odstotkov voznikov avtobusov je starih 25 let ali manj. Z odstranitvijo ovir za dostop mladih in znižanjem najnižje starosti za vožnjo lahko sektor zapolni vrzel od šole do volana in pomladi vozniški kader.

Po mnenju IRU in EPTO je potrebna tudi finančna podpora vlad za zmanjšanje stroškov licenc in privabljanje novih voznikov, vključno z mladimi, ženskami, kvalificiranimi tujimi vozniki in drugimi strokovnjaki.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol