Poleg predstavitve novih modelov na trgu pa je podjetje AC Mobil predstavilo tudi načrte znamke v prihodnjem letu.
Se kdo spominja primera, da bi iz zgolj enega samega modela avtomobila nastala nova avtomobilska znamka? Ne? No, Hummer je vsekakor eden izmed njih, a se vsaj po zapuščini, ki jo je pustil v avtomobilskem svetu težko primerja z s Citroen DS, francosko limuzino, ki letos praznuje 65. obletnico predstavitve na pariškem salonu. Hkrati DS sedaj tudi uradno prihaja v Slovenijo kot samostojna avtomobilska znamka.
Da, po tem, ko je z modeloma DS3 in DS5 znamka nekaj let po predstavitvi delovala pod okriljem Citroena, pa sedaj že nekaj časa velja za samostojno, v Slovenijo pa je danes tudi uradno pripeljala dva najnovejša modela, Križanca DS7 Crossback, ki je v tujini sicer na voljo že lep čas in pa manjšega ter novejšega DS3 Crossback.
Najprej torej do največjega z oznako DS7 Crossback, ki pa bo zastavonoša znamke (p)ostal le še do letošnje jeseni, ko bo ponudbo okrepila še limuzina DS9. Gre torej za prvi avtomobil druge generacije vozil DS, kar daje vedeti tudi s svojim videzom, za začetek že z novim svetlobnim podpisom, za katerega skrbijo LED glavni in pa dnevni žarometi. V enaki tehniki svetijo tudi prepoznavni zadnji žarometi, ne glede na stopnjo opreme.
In ko smo že ravno pri opremi: paketi bodo štirje, pri čemer pa bosta osnovni, Performance in Performance Plus ponujala tudi nekaj spremenjenih in bolj športnih karoserijskih potez. Hkrati bosta v notranjosti serijsko opremljena z alkantaro, medtem ko bosta tako imenovani inspiraciji Rivoli in pa Opera že ponujala tudi usnjeno oblazinjenje ter poseben vzorec v usnju, ki bo spominjal na pašček ročne ure.
Tako zunanjost kot notranjost bo sicer na vsakem koraku ponujala različne vzorce, ki bodo spominjali na diamante, med drugim tudi pri stikalih za odpiranje oken, strešnega okna, stikalih za upravljanje infozabavnega sistema in podobno. Tako zaslon infozabavnega sistema, kot tudi zaslon instrumentne plošče bosta sicer popolnoma digitalizirana in velika 12 palcev v vseh izvedenkah.
Varnostne tehnologije bodo sicer že poznane iz preostalih modelov koncerna PSA, med njimi tudi aktivni tempomat, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu in pa infrardeča kamera s prikazom slike na instrumentni plošči. Nova bo na drugi strani kamera, ki bo spremljala utrujenost in pozornost voznika.
Cene za novinca se bodo na bencinski strani začele pri 35.800 evrih, za ta denar pa boste dobili 180 'konjski' (135 kilovatni) motor in pa paket opreme Performance Line. Za najšibkejšega , 130 'konjskega' (96-kilovatnega dizla bo na drugi strani potrebno odšteti še tri evrske tisočake manj. Vrh ponudbe bo na drugi strani precej višje, saj se bo cenik končal pri 56.700 evrih, kolikor bo potrebno odšteti za priključnega hibrida s štirikolesnim pogonom ter opremo Grand Chic.
Manjši, a novejši in skoraj naprednejši
Povsem nov pa je na drugi strani manjši brat DS7 Crossbacka, DS3 Crossback. Gre za nadaljevanje zgodbe modela DS3, kar novinec dokazuje tudi z nekaterimi oblikovnimi potezami, kot so recimo plavuti morskega psa na boku avtomobila. In ker je novinec nekoliko novejši od DS7 pomeni, da so mu namenili tudi nekoliko novejšo tehnologijo, kot so recimo LED-matrični žarometi, sestavljeni iz 30 posameznih elementov, a serijsko na voljo le v najvišjem paketu opreme.
Tudi pri DS3 Crossback se ponudba začne s paketom opreme Performance Line, nato pa nadaljuje z Be Chic, So Chic in Grand Chic. Razlike bodo na tem področju še posebej opazne v notranjosti, kjer bo armaturna plošča v osnovi odeta v tekstil, v najdražjih različicah pa v usnje – enako velja tudi za oblazinjenje sedežev.
Druga posebnost DS3 so kljuke za odpiranje vrat vozila. V kontrastni barvi kroma (sama karoserija bo lahko dvobarvna) bodo namreč skrite v linijo vozila, glede na paket opreme pa jih bo moč ročno oziroma samodejno iz razdalje 1,8 metra postaviti v stanje pripravljenosti.
Če ima DS7 Crossback v kabini 12 palcev velika zaslona infozabavnega sistema oziroma instrumentne plošče, pa sta oba zaslona v DS3 za dva palca manjša, a še vedno digitalizirana. Prav tako bo DS3 lahko ponujal tudi ozvočenje proizvajalca Focal, ki bi sestavljeno iz sistema 12 zvočnikov, a bo na voljo za doplačilo.
DS3 Crossback bo moč dobiti za vsaj 23.400 evrov, kolikor bo stala izvedba z 1,2-litrskim Puretech bencinskim motorjem – izvedba z 1,5-litrskim dizelskim motorjem bo 1.300 evrov dražja, v obeh primerih pa je govora o kombinaciji s paketom opreme Be Chic. Dizelsko gnana bo sicer tudi najdražja izvedba (pri čemer pa bo namesto s šeststopenjskim ročnim opremljena z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom) in sicer v kombinaciji s paketom opreme Grand Chic, za katero bo potrebno odšteti 31.630 evrov.
Če je DS7 Crossback v izvedbi E-tense opremljen s hibridnim pogonskim sklopom, pa ta oznaka v modelu DS3 pomeni že izključno električno gnano izvedbo. Ta bo ponujala enak 100-kilovatni elektromotor, kot ga poznamo že iz Peugeota 2008, ponujala pa bo do 320 kilometrov avtonomije in pa čas polnjenja od 30 minut (do kapacitete 80 odstotkov) do sedem ur na klasični hišni vtičnici.
Ta izvedba bo sicer v prodajne salone zapeljala šele nekoliko kasneje, stala pa bo – odvisno od paketa opreme – med 42.100 in 43.750 evri brez upoštevane subvencije za električna vozila.
S prihodom obeh novincev pa v Slovenijo prihaja tudi uradna prodajalna znamke DS. Za njen prihod so poskrbeli v podjetju AC Mobil iz Ljubljane, ki bo s 15. junijem v svojih prostorih na Baragovi ulici v Ljubljani odprlo prvi prodajni salon ali bolje rečeno kotiček (DS Corner), namenjen prodaji vozil nove znamke.
Pri AC Mobil za letošnje leto še ne želijo napovedovati prodajnih številk, okvirne optimistične napovedi pa se gibljejo okrog številke 30. Prvo leto bo namreč glavni plan podjetja promocija znamke, pomembno novost pa naj bi nato uvedli marca prihodnje leto, ko bodo odprli pravi prodajni salon DS Store, ki bo med drugim vključeval tudi virtualno prezentacijo novega vozila.