Medtem ko se avtomobilski svet spreminja s svetlobno hitrostjo, Horacio Pagani predstavlja najnovejši avtomobil, ki je v osnovni filozofiji enak kot vsi predhodniki. A hkrati z vidika motorne moči precej bolj nadgrajen.
Horacio Pagani velja za enega izmed bolj spoštovanih ljudi v avtomobilskem svetu in posameznika, ki se v svojem imenu ter imenu podjetja, ki ga vodi, ne želi podrejati zahtevam politike. To je dal jasno vedeti z nedavno odločitvijo, da ne namerava elektrificirati svojih avtomobilov, zaradi česar je v avtomobilskem svetu dobil precejšnjo podporo bencinskih navdušencev. In da s tem misli povsem resno, dokazuje tudi s svojim najnovejšim avtomobilom, modelom Utopia.
Argentinec, ki je svoje podjetje ustanovil leta 1992, je prvi avtomobil predstavil šele leta 1999, doslej pa je predstavil tri modele, C12, Zonda in Huayra, vse opremljene z motorji Mercedes-AMG. In tudi pri najnovejšem recept ostaja enak. Pod steklenim pokrovom za voznikovim sedežem se namreč (še vedno) skriva šestlitrski 12-valjnik s poreklom AMG, ki pa je bil deležen občutne predelave Paganijevih inženirjev.
Preberite še: Italijanska znamka po štirih letih raziskav elektriki obrnila hrbet: 'manjka ji emocij'
Rezultat je impresiven. Ob pomoči dveh turbo puhal namreč proizvede kar 864 'konjev' ali 635 kilovatov moči, ta pa se prenaša na sedemstopenjski avtomatiziran ali pa celo sedemstopenjski ročni menjalnik. Glede na to, da avtomobil tehta le 1280 kilogramov, je zato mogoče pričakovati nič manj kot impresivne zmogljivosti. Žal jih Pagani še ni razkril.
Z vidika oblike Utopia ne prinaša večjih presenečenj in mirno lahko na podlagi fotografij zapišem, da gre za evolucijo že znanih modelov. Vsebuje namreč vse znane elemente, kot je nazaj odpirajoč se pokrov motorja, v krog postavljene štiri izpušne cevi in minimalistične sprednje žaromete, vključene v sprednji pokrov. Pri Paganiju so zapisali, da gre za brezčasno umetnino (zato tudi ne preseneča, da so avtomobil razkrili v milanskem muzeju umetnosti in znanosti v družbi Da Vincijevih del), v katero pa je mogoče sesti.
In v kabini Utopia ne prinaša nobenih kompromisov. V času, ko so avtomobili polni plastike in sodobnih LCD-zaslonov, so pri Paganiju ustvarili kokpit, poln usnja in svetleče kovine. Na dotik občutljivih površin ni, LCD-zaslon je zgolj en, ki je na delu instrumentne plošče, za vsak 'ukaz' pa je treba uporabiti pravo stikalo, ročico ali vzvod. In ko ravno govorim o vzvodih – ohišje ročice menjalnika še vedno ostaja odprto, kar bodo še posebej cenili ljubitelji mehanike.
Najnovejši Pagani torej (še) ne odstopa od koncepta, ki si ga je zamislil Horacio Pagani ob ustanovitvi znamke pred tremi desetletji. Škoda le, da je zaradi cene in redkosti dostopen zgolj izbrancem. In če prva še ni uradno znana, pa naj bi bilo na drugi strani izdelanih zgolj 99 vozil. Tudi to je številka, ki je Argentinec še ni dokončno potrdil.
Preberite tudi: Renault bo v sredini oktobra predstavil novo Katro, takšne so podrobnosti