Bolj robustnega boste med pravimi terenci težko našli. Takšna bo motorna ponudba

Novi Jeep Gladiator z zamudo prihaja tudi na slovenski trg odprtih terenskih dostavnikov.

Bolj robustnega boste med pravimi terenci težko našli. Takšna bo motorna ponudba (foto: Matjaž Gregorič) Matjaž Gregorič
2. 12. 2021

Jeepova zgodovina se je v tej avtomobilski kategoriji začela pisati leta 1947, ko je ameriško avtomobilsko podjetje Willys-Overland predstavilo enotonski tovornjak s pogonom na vsa štiri kolesa, pred nastopom novega Gladiatorja pa je bil zadnji tovrstni model Comanche (1986–1992). Zdaj, po skoraj treh desetletjih, se Jeep vrača z robustnim večnamenskim vozilom, ki združuje terenske zmogljivosti in prilagodljivost za prevoza opreme in tovora.

Gladiator je nedvomno posebnež med pick-upi, v primerjavi s štirivratno različico modela Jeep Wrangler je ogrodje daljše za 78,7 centimetra, medosna razdalja pa je daljša za 49,2 centimetra. Daljša medosna razdalja in sredinska točka kesona, nameščena za zadnjo osjo, omogočata boljšo porazdelitev teže ter udobnejšo in mirnejšo vožnjo med prevažanjem tovora. Na evropskih trgih je pogonu namenjen trilitrskim šestvaljni turbodizelski motor, ki robustneža s priključljivim štirikolesnim pogonom in reduktorjem poganja s 194 kilovati (264 KM) moči in 600 njutonmetri navora, za prenos moči pa skrbi osemstopenjski samodejni menjalnik.

Med dvokolesnim in štirikolesnim pogonom v visokem območju lahko voznik preklaplja pri hitrosti do 72 km/h. V normalnih voznih razmerah sistem deluje v načinu dvokolesnega pogona in prenaša celoten navor motorja na zadnjo os. V samodejnem načinu se pogon prilagaja glede na potrebe za ohranjanje oprijema, lahko pa voznik izbere program, ki navor med sprednjo in zadnjo osjo vedno razporeja enakomerno.

Preberite še: Premiera: Jeep Wrangler 4xe - najbolj čist, hkrati pa tudi najbolj zmogljiv (evropski) Wrangler doslej

Med posebnostmi, ki Gladiatorja ločijo od tekmecev, velja omeniti, da lahko vozi tudi po 76 centimetrov globoki vodi in si oprta 565 kilogramov tovora. Tovorni prostor je obložen s plastiko in osvetljen, za zaščito tovora pa so na voljo trije različni pokrovi. Poleg tega se kupci lahko odločijo za več kot 110 elementov dodatne opreme.

Kljub temu, da Gladiator na slovenski trg prihaja s krepko zamudo, želijo pri uvozniku prihodnje leto vseeno prepričati 50 kupcev, ki bodo za cenejšo izvedbo odšteli 67.490 evrov, za bolje opremljeno pa štiri tisočake več.