Bomo že prihodnje leto vozili na pnevmatikah iz plastenk? Kot kaže da

4. 8. 2021 | Jure Šujica
Deli

Do leta 2050 naj bi Continental svoje pnevmatike v celoti proizvajal iz obnovljivih materialov.

Ko je govora o skrbi do okolja v povezavi za avtomobilsko industrijo, se največjo pozornost namenja uporabi obnovljivih virov goriva ter recikliranih materialov za izdelavo, predvsem avtomobilskih kabin in oblazinjenja. Precej manj pozornosti pa se recimo namenja avtomobilskim pnevmatikam, ki so izdelane iz številnih, tudi okolju manj prijaznih materialov, po vrhu vsega pa jih je potrebno menjati precej hitreje kot avtomobile.

Vseeno pa gumarski proizvajalci precej pozornosti namenjajo tudi temu področju. Nemški Continental je tako recimo napovedal, da bodo v prihodnjem letu pričeli z uvajanjem PET plastike v svoje pnevmatike, pri čemer pa omenjenega materiala ne bodo več pridobivali kot 'sveže' surovine, temveč iz uporabljenih plastenk za pijačo. Ob tem pri Continentalu poudarjajo, da bodo tovrstno plastiko iz plastenk pridobili brez kemične predelave.

Kot pojasnjuje dr. Andreas Topp, vodja oddelka za razvoj materialov, razvoja in industrializacije na področju pnevmatik, bodo zbrane uporabljene plastenke najprej razvrstili, nato odstranili zamaške, za te pa mehansko očistili. Plastenke bodo nato zdrobili, stopili in predelali v granule, iz katere bodo na koncu izdelali poliestrsko prejo, ki predstavlja eno izmed ključnih sestavin pnevmatik.

Dosedanje raziskave so pokazale, da se na ta način izdelana preja obnese prav tako dobro, kot klasična preja, ob dejstvu, da za izdelavo ene pnevmatike porabijo okrog 400 gramov tovrstnega materiala pa to pomeni, da bodo za izdelavo enega kompleta avtomobilskih pnevmatik uporabili vsaj 60 recikliranih plastenk. Novost bodo sicer predstavili tudi na letošnjem avtomobilskem salonu v Münchnu.

Uporaba recikliranih plastenk pa je le eden izmed ukrepov Continentala k vzpostavitvi čim bolj zelene proizvodnje. Nemci namreč v prihodnosti stavijo na krožno ekonomijo, končni cilj pa je, da bi najkasneje do leta 2050 vse surovine za nove pnevmatike pridobili iz obnovljivih virov.