Bosch in Daimler z novim mejnikom na področju avtonomnih avtomobilov

23. 7. 2019 | Jure Šujica
Deli

Kot prvi na svetu so predstavili sistem avtonomnega parkiranja, ki ne potrebuje človeškega nadzora.

Poleg elektrifikacije je razvoj tehnologij za avtonomno vožnjo eden izmed glavnih izzivov, s katerimi se sedaj sooča avtomobilska industrija. A če na prvem področju morda trenutno prednjačijo kitajska podjetja, je v drugi 'kategoriji' avtomobilska tehnologija Zahoda vseeno morda nekoliko v prednosti. Medtem ko večina podjetij že testira tehnologijo avtonomne vožnje tretje generacije (generacija 2.5 je že v dnevni rabi), pa so pri Mercedesu že dosegli četrto stopnjo avtonomne vožnje – pa čeravno zgolj na lokalnem nivoju.

Mercedes-Benz je namre skupaj s podjetjem Bosch namreč razvil sistem za popolnoma avtonomno parkiranje avtomobilov brez, dabi moral posameznik za to storiti karkoli. Pravzaprav so razvili sistem, ki naj bi bil sposoben avtomobil samostojno voditi skozi garažno hišo z več nadstropji, ob tem pa ukrepati – se zaustaviti tudi v primeru nepredvidljivih ovir, nato pa samodejno nadaljevati pot do prostega parkirnega mesta oziroma do lastnika vozila, v kolikor se ta odpravlja na pot.

Ključno dovoljenje oblasti

Sistem, ki bo sedaj premierno začel delovati v Mercedesovem muzeju v Stuttgartu je sedaj uspešno prestal dolgotrajne in zahtevne preizkuse nemške organizacije TÜV in pa oblasti zvezne dežele Baden-Württemberg, ki so nenazadnje tudi izdale delovanje za zagon sistema s polno funkcionalnostjo in ne zgolj v pilotnem obsegu ter v nadzorovanem okolju. To je namreč dokaz, da je sistem dovolj varen in zanesljiv.

»Odločitev oblasti za prižig zelene luči za obratovanje sistema je dokaz, da inovacije, kot je sistem za samodejno parkiranje lahko najprej zaživijo tudi v Nemčiji. Sistem samodejne vožnje in pa parkiranja sta pomembna gradnika v procesu vzpostavljanja mobilnosti prihodnosti. Sistem samodejnega parkiranja tako zgolj dokazuje, kako daleč smo prišli na poti do vzpostavitve popolnoma avtonomne vožnje,« pojasnjuje dr. Markus Heyn, član upravnega odbora podjetja Bosch.