Rabljeni avtomobili: Mazda 3 - brez skrbi!

Mazda 3 velja za zanesljiv avtomobil z navadno zelo visokimi ocenami. Taka pa je tudi njegova cena.

Težko ga boste kupili 'pod ceno'

Če spadate med tiste, ki avtomobile kupujejo v okviru dobrih priložnosti, verjetno nikoli ne boste vozili Mazde 3. Razlog je dokaj preprost, najdemo pa ga v tem, da je 'trojka' precej iskan avto, hkrati pa je tistih, ki bi se ga radi na hitro znebili, zelo malo. To je avto, za katerega je treba odšteti toliko, kot je dejansko vreden.

Mazda3 se na japonskem imenuje Axela, gre pa za skovanko dveh angleških besed (acceleration = pospešek/excellent = odlično). Japonsko ime je zelo ustrezno, vendar ne v smislu ponazarjanja zmogljivosti in prestiža, ampak v smislu pospeška in napredka, ki ga je Mazda uresničila pri oblikovanju, opremi, materialih in tehniki.

Prva generacija v sorodu s Focusom in S40

Če se ozremo nazaj, za recimo slabi dve desetletji, bomo predhodnika tega modela našli v Mazdi 323F (BJ). Ta model je zelo očitno nakazal Mazdine apetite, da postane na evropskih tleh vodilni japonski proizvajalec avtomobilov. V letu 2004 je na svet prišla prva generacija Mazde 3 (BK, ja, pri Mazdi modele označujejo precej preprosto, črka za segment, druga črka za generacijo), ki si je platformo delila s takrat povsem svežima modeloma Fordom Focusom in Volvom S40. Prvo generacijo Mazde 3 sta zaznamovala velik dizajnerski napredek in nekoliko slabša izdelava, predvsem karoserije. Občuten korak naprej pa so pri Mazdi takrat naredili tudi pri vodljivosti in voznih lastnostih.

Navzven manj opazna, a vendarle obsežna posodobitev

Druga generacija (BL), o tej bomo pisali v nadaljevanju, je plod nadaljevanja sodelovanja s Fordom in Volvom. Z vidika motorizacije je prinesla veliko novega, z vidika oblikovanja pa na zunaj opazno, vendar blago posodobitev. Napredek se je preselil tudi v kabino, še naprej pa je bila na voljo v dveh karoserijskih različicah, kot kombilimuzina ali 12-centimetrov daljši sedan. Slednji je pri nas precej redka izbira, v nasprotju s petvratno različico pa v prtljažniku, ki je dostopen prek zelo majhne odprtine, ponuja za 100 litrov več prostora.

Pri izbiri različice in motorja pri rabljenem ni dosti izbire

Kot rečeno, če se ozirate po rabljeni Mazdi 3, veliko izbire nimate. V povprečju se na spletnih portalih pri nas oglašuje okoli 30 avtomobilov druge generacije, od tega pa jih dobre tri četrtine poganja bencinski motor, tretjina jih ima limuzinski zadek. Tudi če si boste zaželeli svojo Mazdo pripeljati iz tujine, slike ne bo dosti drugačna, ponudba je nekoliko večja, ostala statistika pa je praktično enaka.

Na vrhu lestvic o zadovoljstvu kupcev

Že v naslovu je zapisano, da je Mazda 3 pravi naslov za tiste, ki iščejo avtomobil, ki jim ne bo povzročal skrbi. Če kdaj, potem to drži v tem primeru. Mazda 3 (BL) je bila praktično vsako leto uvrščena na vrh lestvic, ki ocenjujejo zadovoljstvo kupcev, nemški avtomobilski specialist AutoBild pa je po 100.000 kilometrov dolgem preizkusu temu modelu dal oceno odlično, praktično brez napake. Tako je ta model postal tretja Mazda na tem prestižnem seznamu, to pa, vsaj kolikor nam je znano, do zdaj ni uspelo nobenemu drugemu proizvajalcu.

Na kaj je vendarle biti treba pozoren?

Kljub vsem statistikam in hvalospevom, ki govorijo v prid tega avtomobila, pa se najde tudi kaj, kar lahko zmoti. Največkrat se omenja žeja bencinskega 1,6-litrskega motorja. Menda je primernejša izbira dvolitrski motor. Vendar to ni napaka, to je pač lastnost tega omenjenega modela. Lastniki dizlov, ki prevozijo relativno malo kilometrov, tarnajo nad težavami s filtri DPF. V večini primerov se vklop opozorilne lučke izkaže za sporadično napako. Bolj temeljito pa se zaznavajo težave z injektorji pri dizelskih motorjih z 1,6 litra delovne prostornine. V manjši meri se to dogaja tudi pri močnejšem, sicer zelo prepričljivem, 2,2-litrskem dizlu. Nepravilno delovanje teh injektorjev lahko uniči bate motorja, škoda pa je s finančnega vidika ogromna.

Mazdo 3 pesti še nekaj manjših neprijetnosti. Ena od njih je lučka za osvetlitev prtljažnika, ki se zaradi okvare na stikalu pogosto vklaplja, tudi kadar je pokrov prtljažnika zaprt, morebitni posegi v drobovje armature in vratnih tapet pa pogosto povzročijo pokanje pritrdilnih sponk. Pri dizelskih modelih moramo biti pozorni na oljno cev za turbinski polnilnik.

Elektronika je zelo zanesljiva

Kar se tiče elektronike, so napake zelo redko evidentirane, zato velja sklepati, da ta ni problematična. Specialist, ki se ukvarja z obnovo in popravili elektronskih modulov za različne avtomobilske sklope, pa na svoji spletni strani na seznamu popravil, ki jih zagotavlja, za ta avtomobil ponuja samo popravilo črpalke ABS z elektronsko enoto. Za primerjavo: za Toyoto Auris ponujajo popravilo štirih sklopov, za Hondo Civic petih sklopov, za Golfa 6 pa celo sedem elektronskih sklopov.

Pod črto ni težko ugotoviti, da je Mazda 3 eden od najzanesljivejših in neproblematičnih avtomobilov iz tega kompaktnega razreda. Za zdaj kaže, da so pri drugi generaciji uspešno opravili tudi s pojavom rje, ki je rada grizla spodnje robove vrat pri prvi generaciji in tudi Mazdi 6. Ob tem, da se lahko, po zaslugi Fordovega znanja, pohvali tudi z izredno dobro vozno dinamiko, ter da si je s stališča oblikovanja ta znamka upravičeno zaslužila sloves najlepših japonskih avtomobilov, pa res ne vidimo razloga, da Mazda 3 ne bi postala vaš novi rabljeni avtomobil.

besedilo: Matjaž Tomažič
foto: Arhiv AM

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del