Mercedes Benz GLK je bil svoj čas na hierarhični lestvici modelov SUV iz te tovarne na najnižji stopnički, vendar kljub temu to v nobenem pogledu ni skromen avtomobil.
Ob predstavitvi Mercedesovega kompaktnega luksuznega modela SUV leta 2008 se je svetovna javnost najprej obregnila ob njegovo ime. Nekateri so pač zavzeli stališče, da je okrajšava GLK nekoliko pretirana, saj so takrat modeli razreda G in GL veljali za vrhunec ponudbe te tovarne, kar pa naj za najmanjšega ne bi povsem veljalo. A pri Mercedesu so vztrajali, da je ime še kako pravo. Črka G za 'gelandenwagen', črka L za 'luxus' in črka K za 'kompaktclasse'. Imeli so prav, no, vsaj če sodimo po odzivu kupcev, ki so ta avtomobil kljub relativno visoki ceni radi kupovali. Pri Mercedesu se verjetno nikoli niso zares bali, da jim z modelom GLK ne bi uspelo, saj so se na zelo podoben način v začetku osemdesetih let z modelom 190 podali v zanje takrat popolnoma nov avtomobilski segment. Ta je kasneje postal Mercedes razreda C, GLK pa je pravzaprav njegov ekvivalent med terenskimi vozili.
Ni skrivnost, da je GLK nastal na platformi razreda C (W204), zato je seveda tudi pričakovano in jasno, da je GLK v prvi vrsti kot celota nastavljen na udobje in komfort. Tega morda res ni toliko kot v večjih modelih te znamke, a bodimo realni in priznajmo, da več udobja in več ambientalnega prestiža v tem razredu tekmeci ne ponujajo.
Seveda se pri GLK že zaradi renomeja znamke in razreda, v katerega ta avtomobil spada, že v začetku generira napačna percepcija, da bi moral biti GLK tudi rabljen zelo drag. Vendar ni povsem tako, pred skoraj štirimi leti je namreč dobil naslednika (GLC), kar pomeni, da cene že nekoliko hitreje drsijo navzdol. Zaradi tega je posebno zanimiv, saj je po drugi strani zaradi številnih dizajnerskih detajlov, zlasti pa zaradi 'večne' oglate oblike, še vedno videti zelo dobro.
GLK se zaradi kratkih previsov pred kolesi in za njimi ter po zaslugi zadostne oddaljenosti od tal precej dobro odreže tudi na terenu. Če kupujete rabljenega, boste sicer težko našli takšnega, ki je izkušnje nabiral na resnem terenu, če pa ga za to nameravate uporabljati sami, vam priporočamo izbiro paketa 'off road', ki vključuje zaščito dna vozila, posebne vozne programe in nekaj drugih dodatkov.
Z GLK so zelo zadovoljne tudi dame. Ne zato, ker bi bil to izrazito ženski avtomobil, ampak zato, ker štirioglata oblika pomeni tudi dobro preglednost, hkrati pa GLK navduši tudi z dobrimi sedeži, majhnim hrupom v kabini in kakovostjo izdelave. Treba je seveda priznati, da so materiali, ki ustrezajo nivoju pravega premium avtomobila, v GLK prisotni šele po olepšavi iz leta 2012.
Nekaj napak lahko lastniki in potencialni kupci GLK vendarle pričakujejo. Kot pri skoraj vseh Mercedesovih štirivaljnih dizlih iz obdobja od 2009 do 2011 so tudi pri GLK pogoste težave z injektorji za vbrizg goriva (Delphi). Pri modelih 220 CDI in 250 CDI so te napake reševali s servisno akcijo, nikakor pa teh težav ne gre zanemariti, saj se je pogosto zgodilo, da je zaradi tega avtomobil obtičal na cesti. Težav z avtomatskimi menjalniki je malo, če jim namenite pravilno nego in skrb. Priporoča se zamenjava olja v intervalih na tri leta oziroma 50.000 prevoženih kilometrov. Na seznamu večjih okvar se je pogosto znašla tudi volanska letev, ki jo je bilo zaradi netesnosti treba zamenjati ali obnoviti. Na svoj račun boste pri GLK prišli tudi tisti, ki se navdušujete nad močnimi bencinskimi šestvaljniki, vendar bodite pozorni na hrup iz predela pogonske verige. To je namreč lahko zelo drago.
Z rjavenjem GLK nima posebnih težav, izredna kakovost se pripisuje tudi celotni karoseriji z njenimi lepotnimi in funkcionalnimi dodatki. Enako velja za kabino, v kateri se pri prvih modelnih letnikih pogosto sliši kakšnega črička. Z elektroniko pri GLK skoraj zagotovo ne boste imeli težav.
Seveda ne moremo reči, da je GLK poceni. Pri nas boste rabljenega dobili za dobrih deset tisočakov, glavnina ponudbe pa je skoncentrirana v cenovnem območju med 15 in 20 tisoč evri. Precej, a za nekaj let star Mercedes s štirikolesnim pogonom in praviloma zelo bogato opremo spet ne nerazumno veliko denarja. Poleg tega GLK na domačem dvorišču predstavlja šminkerja, ki mu leta še nekaj časa ne bodo prišla do živega.
Tehnični podatki
Mere (dolžina/širina/višina/teža) 4528/1840 mm/1680mm/1780–1950 kg
Motor | Gorivo | valji | prostornina cm3 | Moč kW (KM) | navor Nm |
220 CDI | dizel | 4 | 2143 | 125(170) | 400 |
250 CDI | dizel | 4 | 2143 | 150(204) | 500 |
320 CDI | dizel | 6 |
29871 |
165 (224) | 540 |
350 CDI | dizel | 6 | 29871 | 170(231) | 540 |
250 | bencin | 4 | 1991 | 155 (211) | 350 |
350 | bencin | 6 | 3498 | 225 (306) | 370 |
Mnenje avtorja
Medtem ko bi morala biti prijeten ambient in kokpit ravnih linij s precej ostrimi robovi še nekaj let v službi dobrega počutja, bo škatlasta oblika aktualna precej dlje. Njegovi tehniki je vredno zaupati, tako pravi statistika in tako pravijo mehaniki. Menim, da je bolj kot moškim pisan na kožo damam. Pred dobrim letom sem želel zanj navdušiti svojo, vendar mi ni uspelo.
priporočamo
bencinski motor 250, 350
dizelski motor 220 CDI, 250 CDI
seznam pogostih okvar
Vrsta okvare | Modeli, pri katerih se okvara pogosto pojavi |
okvare vbrizgalnih šob | dizelski štirivaljni motorji |
okvare volanskih letev | vsi modeli |
okvare menjalnikov | modeli s samodejnim menjalnikom (neustrezen servis) |
obraba pogonske verige | bencinski motor V6 |
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del