V Veliki Britaniji jih pogreva debata okoli prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem (ICE), ki naj bi začela veljati že leta 2030. Očitno so se vendarle ušteli, kar je priznal tudi premier Sunak.
Že leta 2020 je populistični predsednik vlade Boris Johnson obljubil, da bo ukinil prodajo novih vozil z motorji na notranje zgorevanje, ostali bodo samo še priključni hibridi - pa še to le tisti, z 'znatnim' e-dosegom (karkoli že to pomeni). Po dobrih treh letih se zdi, da je Boris vendarle obljubljal preveč. Obljubo, ki so jo zapisali sicer tudi v zakon (kjer obljubljajo neto CO2 nevtralno družbo do leta 2050), bodo - tako pravi premier Rishi Sunak - zdaj ublažili. Priznava, da so njegovi predhodniki malce prehitevali ...
Sunak do vprašanja pragmatično
Novi predsednik vlade Rishi Sunak se sicer strinja, da Velika Britanija ostane med vodilnimi državami, ki vodijo zeleno revolucijo, toda ta preobrat se ne bi smel zgoditi na račun še revnejših davkoplačevalcev. Sunak se zaveda tudi, da v vsem tem času nobeni vladi ni uspelo niti določiti osnovnih parametrov prehoda na električno mobilnost, kot so recimo - kaj pomeni 'znatni' doseg modelov PHEV.
Poleg tega je Velika Britanija ena od redkih držav, ki ne ponuja več subvencij za nakup vozil BEV, zato je delež med na novo registriranimi okoli 20 odstotkov in pada že tri kvartale zapored. Pa še tu gre v večini za flotne posle in poslovne najeme, ugotavljajo pri Autocarju. Strokovnjaki očitajo vladi tudi nezadosten razvoj polnilne infrastrukture in že tako ali tako visoke življenjske stroške.
Proizvajalci seveda niso zadovoljni
To ugotavljajo tudi proizvajalci, ki vladi očitajo neodločnost, nekonsistentnost, previsoke cene energentov in premalo posluha za kupce, ki bi jim morali pomagati pri prestopu v elektromobilnost. Vladi je to očitala tudi predsednica uprave Forda za Veliko Britanijo Lisa Brankin, kot poroča ANE. Podobno o tem menijo tudi drugi proizvajalci, ki so še aktivni v Veliki Britaniji.
Vlada bo tako prepoved prodaje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem premaknila na leto 2035, ko bo prepoved začela veljati tudi v EU. Da bi, kot je dejal Sunak, olajšala prebivalcem finančno zahteven prehod na nov energent.
Proizvajalci, ki so se pripravljali na popolno prepoved, seveda niso zadovoljni, toda trenutna ponudba dostopnih modelov BEV je jasna in nakazuje na mobilnostno revščino. Pragmatizem Sunakove vlade je tudi zato na pravem mestu. Pri tem se poraja vprašanje, ali bo Velika Britanija le prva - ne pa tudi zadnja država, ki bo ugotovila razkorak med populistično všečnimi željami politikov na tem področju in trdo realnostjo, ki v tem trenutku ni naklonjena dragi in prisilni elektrifikaciji.
Preberite še: Saga okoli Eura 7 se nadaljuje in se, kot kaže, še ne bo kmalu končala
BONUS VIDEO: Renault, ki piše zgodovino: Napočil je konec bencinu in legendarni oznaki …