Štiri dni postavljanja rekordov se je naposled le obrestovalo.
Hitrostni rekordi so nekaj, kar avtomobilski navdušenci najraje spremljamo, najsi bodo to rekordni časi na posameznih dirkališčih, ali pa enostavno doseganje najvišjih hitrosti na splošno. Oči so na tem področju že lep čas neprestano uprte v znamko Bugatti, ki si z nekaj vmesnimi prekinitvami že lep čas lasti absolutni hitrostni rekord med serijskimi avtomobili. Tako bo kot vse kaže še kar lep čas, vseeno pa je bil nedavno presežen rekord še posebno velik mejnik.
Bugatti je namreč danes objavil novico, da so med nedavnim preizkusom z modelom Chiron kot prvi na svetu s serijskim avtomobilom kot prvi na svetu presegli magično mejo 300 milj na uro. Natančna hitrost, ki so jo dosegli na Volkswagnovem zasebnem poligonu Ehra-Lessen sicer znaša 304.773 milje oziroma okroglih 490,484 kilometre na uro. Zanimiv je ob tem podatek, da je še pred manj kot letom dni prvi mož znamke, Stefan Winkelmann dejal, da s Chironom ne nameravajo postavljati hitrostnih rekordov in se bodo tako bolj posvečali drugih kvalitetam avtomobila.
Chiron, s katerim so postavili rekord pa vendarle ni povsem serijski, pač pa je šlo, po besedah avtomobilskega podjetja za predprodukcijski prototip omenjenega avtomobila, ki v primerjavi z že znano različico prinaša 99 'konjev' oziroma 72 kilovatov več moči, poleg tega pa naj bi bila nekoliko spremenjen tudi menjalnik in aerodinamika avtomobila ter zaščitna kletka vozila. Vse te spremembe naj bi sicer dobila tudi bližajoča se posebna omejena serija že tako redkega vozila.
Pnevmatike ključnega pomena
A če se na eni strani zdi, da je za postavitev rekorda potrebna dobra aerodinamika in pa motorna moč, pa je seveda potrebna tudi ustrezna obutev. Vse odkar avtomobili presegajo hitrosti 400 kilometrov na uro se namreč postavlja vprašanje, kje so meje avtomobilskih pnevmatik (konkretno Michelin Pilot Sport Cup 2). Že ob postavljanju rekorda s strani Koenigsegga jeseni 2017 se je sicer govorilo, da so omenjene pnevmatike kljub vsemu sposobne prenesti hitrosti preko 480 kilometrov na uro – a let v kolikor gre za brezhiben komplet.
Pri Bugattiju so tako pred samim preizkusom s pomočjo rentgena izbrali set štirih popolnih pnevmatik. Pri tem so bili pozorni na to, da v profilu pnevmatike ni nikakršnih nepravilnosti in pa dotikanj vzdolžnih prekatov, ki bi lahko povzročili prekomerno segrevanje pnevmatik. Nenazadnje se je vsaka pnevmatika vrtela do hitrosti 4.100 vrtljajev na minuto.
Sicer pa je postavljanje rekorda potekalo kar štiri dni, pri čemer Andy Wallace, britanski dirkač, ki je do rekorda pred leti popeljal tudi McLarna F1 in pred tem še Jaguarja XJ220 vmes že dosegel hitrost 299,8 milj na uro – le malenkost manj od zadanega cilja. Pri tem naj bi mu sicer veliko težav povzročal neraven teren in številne grbine prenovljenega testnega poligona. A naposled jim je vendarle uspelo doseči zadani cilj in s tem vsaj za nekaj časa zaključiti s postavljanjem rekordov. Winkelmann je namreč dejal, da so njihove želje potešene – vsaj do prihoda Chironovega naslednika.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?