Naši sosedje postajajo vedno bolj dovzetni za tuje, avtomobilske investicije, saj avtomobilske tovarne rastejo (skoraj) kot gobe po dežju. Svoj prihod pa je kot zadnji napovedal kitajski BYD.
S tem bo BYD (Build your dreams) postal prva kitajska znamka, ki bo imela na stari celini svojo tovarno osebnih, električnih avtomobilov. S tem bo BYD naredil še korak naprej proti zastavljenemu cilju, ki je, 10 odstotni delež prodaje v Evropi do konca desetletja. Prav tako si želijo tudi izriniti Teslo z vrha prodaje baterijskih, električnih avtomobilov.
BYD je sicer do novembra letos v Evropi prodal nekaj čez 13.000 avtomobilov, pri čemer je večino predstavljal model Atto. Ob tem velja omeniti tudi, da je BYD Dolfin pred dnevi dobil tudi Auto best nagrado za najboljši (oziroma najbolj smotern) nakup.
Za kaj takega pa je seveda evropska tovarna nujno potrebna, kar so že pred časom ugotovili tudi pri Tesli. BYD je dolgo časa iskal primerno državo in lokacijo, ki bi lahko gostila novo tovarno, našel pa jo je na Madžarskem, kjer so za velike investicije avtomobilske industrije zelo odprti. Po eni strani to kažejo z državnimi spodbudami, po drugi strani pa je tudi delovna sila najbrž nekoliko cenejša kot v srednji in zahodni Evropi.
Poleg tega bo BYD, najbrž tudi v luči slednjega, tovarno zelo strateško postavil na jug, v mesto Szeged, ki leži na tromeji med Madžarsko, Srbijo in Romunijo. To pa pomeni tudi (morebitno) cenejšo delovno silo iz sosednjih dveh držav. Kitajci zagotavljajo, da bo tovarna prinesla več kot 1000 novih delovnih mest, na leto pa bo proizvedla okoli 200.000 avtomobilov. Da je stvar zelo resna govori tudi dejstvo, da je premier Viktor Orban v proračunu že rezerviral 120 milijonov evrov za obnovo in posodobitev infrastrukture okoli industrijskega parka v Szegedu.
Dogovor z madžarsko vlado je sicer že sklenjen, vendar pa je višina subvencij, ki jo bo BYD prejel od madžarske vlade, še neznanka. Številko naj bi namreč objavili po tem, ko bo posel odobrila tudi evropska komisija. Kot že rečeno, Madžarska je za tovrstne investicije zelo odprta, saj so le te, prav na račun električnih vozil, presegle 20 milijard evrov. Pri sosedih namreč svoje avtomobile že proizvajajo Mercedes-Benz, Audi in Suzuki, modele »Neue Klasse« pa bo od leta 2025 naprej na Madžarskem izdeloval tudi BMW.
Preberite še: Ta avto je premočan tudi za trikratnega svetovnega prvaka formule ena
BONUS VIDEO: Avto magazinove avtomobilske ‘nagrade’ 2023!
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj