Bytonov pametni SUV na voljo od leta 2020 za dobrih 37.500 evrov

9. 1. 2018 | Jure Šujica

Športnemu terencu naj bi v prihodnjih letih sledila še pametna limuzina in 'minivan'.

O novonastali kitajsko-ameriški znamki, zagonskemu podjetju Byton,smo v minulih dneh že pisali. Znamka je namreč naznanila izdelavo (po lastnih besedah) prvega pametnega SUV-a, ki bo na eni strani omogočal odlično povezljivost med voznikom in potniki v kabini, predvideval želje in potrebe voznika, hkrati pa bo omogočal tudi avtonomno vožnjo četrte stopnje, kjer se vozniku skoraj nikoli ne bo potrebno vmešavati v delovanje vozila in njegovo manevriranje na cesti.

Z začetkom tega tedna pa je svoja vrata v Las Vegasu odprla tudi mednarodna razstava CES, na kateri Byton prvič javno predstavlja svoj avtomobil. Novinca zaznamuje robustna zunanja podoba z bočno linijo, ki zaradi počasi padajoče strehe spominja na klasične kupeje. Z dolžino 4,85 metra se uvršča med srednje velike športne terence, kupce pa bo iskal med predstavniki premožnejšega sloja. Ti si lahko ob 2,95 metra medosne razdalje obetajo precej prostora v kabini.

Glasovno upravljanje in shranjevanje nastavitev v oblaku

A glavni aduti, ki Bytonovega novinca ločijo od konkurence, niso prostornost – čeprav je bilo eno izmed glavnih vodil oblikovalcev izdelati kar najbolj odprto kabino – pač pa tehnološke inovacije. Vse se začne že z armaturno ploščo. V veliki meri je ta namreč zapolnjena z LCD zaslonom dimenzij 125 x 25 centimetrov, na katerem se nahajajo informacije, namenjene vsem potnikom. Ker je avtomobil zasnovan kot avtonomno vozilo, je velik del pozornosti namenjen interakciji med potniki v kabini, zaradi česar je bila odstranjena sredinska konzola, sprednji sedeži pa imajo možnost vrtenja.

Modni kiks Melanie Trump?
Bytonov pametni SUV na voljo od leta 2020 za dobrih 37.500 evrov

Kot smo zapisali v uvodu, bo Bytonov športni terenec zasnovan kot prvi pametni avtomobil. To naziv bo opravičeval že od prvega stika z vozilom naprej, saj bo za odklepanje namesto klasične ključavnice uporabljal sistem za prepoznavo obraza. Ko se bo voznik nato prvič usedel v vozilo in si ga bo prilagodil po lastnih željah, se bodo nastavitve shranile v oblak, voznik pa bo do njih lahko dostopal iz katerega koli drugega vozila znamke Byton. Za upravljanje funkcij avtomobila bodo zadostovale kretnje rok, sistem pa bo povezan tudi z Amazonovim nadzornim sistemom Alexia Voice.

Povezljivost s pametnimi telefoni je na tej točki že skoraj samoumevna, bo pa avtomobil poleg omogočanja konferenčnih klicev in sestankov lahko spremljal tudi posameznikovo zdravstveno stanje. Vsem potnikom v vozilu bo tako na zahtevo sporočal njihovo težo, srčni utrip, krvni tlak, na podlagi tega pa mu bo podal celo nasvete za vadbo.

Doseg primerljiv z vozili s klasičnimi motorji

Ob nakupu vozila bodo kupci lahko izbirali med dvema pogonskima sklopoma. Prvi bo sestavljen iz enega elektromotorja moči 200 kilovatov in dosegom do 400 kilometrov z enim polnjenjem, drugi pa bo sestavljen s po enim motorjem na vsaki osi in skupno močjo 350 kilovatov. Doseg štirikolesno gnane različice bo do 520 kilometrov, sistem hitrega polnjenja pa bo v obeh primerih omogočal napolnitev baterij do 80 odstotkov kapacitete v pol ure.

Bytonov pametni SUV na voljo od leta 2020 za dobrih 37.500 evrov

Prva vozila bodo na cesto zapeljala leta 2019 na Kitajskem, z letom 2020 pa bodo na voljo tudi v Evropi in ZDA. Cene vozil se bodo začele pri 37.500 evrih, v letih 2021 in 2022 pa Byton napoveduje še prihod enoprostorca in limuzine.

Jure Šujica
Foto: Byton