Pri snovanju drugega so se zgledovali po konceptu Pony-ja izpred skoraj pol stoletja.
Hyundai je pred nekaj leti v svoj portfelj uvrstil povsem novo znamko, preprosto poimenovano N, v sklopu katere so trgu ponudili športne izdaje svojih obstoječih modelov. Začelo se je z modelom i30, nato pa sta sledila še i20, Kona in tako dalje. In športna družina se bo širila tudi v prihodnje, ko bodo bencinski motorji naredili prostor elektriki in vodiku. Vsaj tako namreč nakazujeta dva koncepta, ki so jih pri Hyundaiju predstavili v zgodnjih jutranjih urah.
Prvi koncept z oznako RN22e je vsaj z oblikovnega vidika že nekoliko znan. Karoserijsko podobo je namreč povzel po nedavno razkritem Ioniqu 6. Temelji na platformi E-GMP, z njim pa so pri Hyundaiju želeli ustvariti avtomobil, ki se bo kar najbolje obnesel v zavojih. V ta namen so ga opremili s štirikolesnim pogonom in elektronsko zaporo diferenciala z dvojno sklopko, ki pomaga pri vektoriranju navora.
Preberite še: Tu je novi električni Hyundai, ki ga primerjajo s Porschejem 911
Avtomobil je bil očitno razvit na dirkališču, kjer naj bi vsi njegovi dodatki tudi najbolj prišli do izraza. Med njimi tudi 400-milimetrske sprednje zavore in pa zajeten aerodinamični paket, ki bosta skupaj pomagala k boljši vodljivosti skoraj pet metrov dolgega avtomobila … ki ponuja sistemsko moč 430 kilovatov, razdeljeno med dva elektromotorja, po enega na vsaki osi. Oba naj bi mu zagotavljala najvišjo hitrost preko 250 kilometrov na uro, baterijski sklop pa ob 77,4 kilovatnih urah kapacitete obljublja tudi kar nekaj avtonomije.
RN22e sicer zaenkrat ostaja koncept, nekakšen laboratorij na štirih kolesih, s pomočjo katerega naj bi pri Hyundaiju še izboljševali vozniško izkušnjo ter nove tehnologije. Vsekakor pa gre pričakovati, da bodo pri Hyundaiju naposled predstavili serijsko različico modela Ionq 6 N.
Bo po pol stoletja kupe končno zaživel?
Nekoliko manj verjeten pa se na drugi strani zdi prihod retro oblikovanega kupeja, poimenovanega N Vision 74. Na prvi pogled gre za klasično oblikovani japonski kupe iz 80. let prejšnjega stoletja, dejansko pa oblikovno temelji na konceptu Hyundai Pony Coupe, ki ga je leta 1974 za Hyundai pripravil sloviti italijanski oblikovalec Giorgetto Giugiaro.
Drugi izmed obeh predstavljenih konceptov pa ni klasičen električno gnan avtomobil, saj njegove elektromotorje poganjajo gorivne celice ali vodik. S tem Hyundai sledi leta 2015 postavljeni viziji trajnosti. Nenazadnje je Hyundai tudi eden najglasnejših zagovornikov oziroma podpornikov uporabe vodika kot alternativnega vira energije.
No, v resnici je 4,95 metra dolg in skoraj dva metra širok avtomobil hibrid, saj bodo elektromotorji lahko energijo črpali tako iz rezervoarja, ki bo lahko shranil do 4,2 kilograma vodika, za proizvodnjo elektrike iz vodika pa bo skrbela gorivna celica z močjo 85-95 kilovatov Ob tem naj bi bilo optimizirano hlajenje obeh 'rezervoarjev', katero gorivo bo avtomobil uporabljal pa je odvisno od voznih razmer.
Tako kot RN22e pa bo tudi N Vison 74 ponujal tehnologijo vektoriranja navora. A postavitev dveh motorjev bo v njegovem primeru povsem drugačna. 500 kilovatov moči bo namreč razporejenih med dva elektromotorja, oba pa se bosta nahajala na zadnji osi, kar še dodatno nakazuje na to, da gre za precej zabaven avtomobil.
Ne glede na to, ali bosta RN22e in N Vision 74 zapeljala v serijsko proizvodnjo ali ne, pa bo v primeru, da se bo uresničila prva opcija, nanju potrebno vsaj še nekoliko počakati. Pri hyundaiju so namreč že napovedali, da bo prvi povsem električni predstavnik družine N Ioniq 5, ta pa bo na trg zapeljal prihodnje leto.