Caravan Salon v Düsseldorfu velja za enega največjih salonov karavaninga, industrije in vozil za prosti čas, in tam je mogoče videti vse – od preprostih bivalnih prikolic do razkošnih avtodomov. In vsega, kar spada zraven. V šestnajstih pokritih halah in odprtem prostoru na skupno 250.000 kvadratnih metrih so organizatorji prvič v 81-letni zgodovini te prireditve presegli številko 700 razstavljavcev.
Razcvet industrije prostega časa in s tem karavaninga je namreč izjemen in znamke, ki ponujajo vozila v najrazličnejših oblikah in velikostih, imajo svojo proizvodnjo tako rekoč razprodano. Ne samo zaradi povečanega povpraševanja, pač pa tudi zaradi pomanjkanja sklopov in komponent, predvsem računalniških, kar za seboj potegne tudi zmanjšano dobavo baznih vozil. Tudi zato organizatorji računajo na rekorden obisk, ki naj bi celo presegel 200.000 obiskovalcev.
Preberite še: Kraljica Elizabeta II.: Ta avtomobilska znamka je bila njena najljubša
Trendi so tudi v tem segmentu industrije zato jasni – vse več je ponudnikov, vse več modelov, ponudba je vse bolj raznovrstna, elektrifikacija pogona postaja vse bolj opazna (kar nekaj znamk je pokazalo konverzije kombijev v e-verzijah, na primer Stellantis), vse več je izrazitih okoljskih trendov, na primer reciklažnih materialov (prevleke ipd.). Lahka konstrukcija pa je že zaradi energetske varčnosti vse bolj opazna. Tu so med drugim še digitalizacija okolja, povezljivost ter nadzor modulov in sklopov na daljavo in tudi vse bolj inovativna in raznovrstna notranja oprema. Tu je tudi vse boljši izkoristek notranjega prostora s pomočjo pogrezljivih (potopljivih) oziroma dvižnih komponent sedežne skupine ali ležišč in nadgradenj.
Zaradi povpraševanja po vozilih za prosti čas, ki že leta narašča, na trg baznih vozil vstopa vse več znamk. Modeli znamk Ford, Iveco, MAN, Mercedes, Renault in Volkswagen so se na primer že zdavnaj pridružili prejšnjemu vodilnemu na trgu, Fiatu Ducatu, ter enakima modeloma Citroën in Peugeot. In kot že nekaj časa velja: zmagovalci tega trenda so kompaktni in ultrakompaktni modeli, v glavnem na osnovi kombiniranih vozil. Gre za popularno skupino, ki ji pravimo kar Van, zaradi pomanjkanja baznih vozil pa so resen skok naredili tudi ultrakompaktni modeli, torej vani brez vgrajenih sanitarij.
Številne razpoložljive in priljubljene funkcije ter elementi vozila pomenijo tudi vse večjo maso. Poleg tega postajajo bazna vozila avtodomov zaradi zakonskih varnostnih predpisov vse težja. Obenem smejo vozniki s kategorijo B voziti le vozila do največ tri tone in pol skupne dovoljene mase. Enaka omejitev velja za kombinacijo avto in priklopnik. Proizvajalci se zato z inovativnimi pristopi in materiali trudijo najti čim lažji način izdelave. Tako se CIVD (Zveza nemških proizvajalcev industrije karavaninga) s svojo krovno evropsko organizacijo ECF (Evropsko združenje karavaning industrije) v Bruslju zavzema za dvig dovoljene skupne mase na 4,25 tone. In tukaj je nekaj utrinkov s salona, vključno z novostmi.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj