CarPlay v BMW-jevih avtomobilih z letno naročnino?

22. 1. 2018 | Jure Šujica
Deli

Doplačljivo storitev, ki jo večina proizvajalcev ponuja brezplačno, bo potrebno plačevati vsako leto posebej.

Ena izmed novosti, ki jo je BMW vpeljal v svoje avtomobile v letu 2017, je bila funkcija CarPlay, ki je ob Amazonovi Alexi in Googlovi storitvi Assistant (ta resda prihaja šele konec leta) s prihodom uporabnikom Applovih telefonov omogočila, da informacije iz telefona 'prenesejo' na zaslon informacijsko-komunikacijske naprave v vozilu. Vsekakor pohvalno, da so se (čeprav celo nekoliko kasneje) odločili za to potezo, a kot kaže se obetajo neprijetnosti za uporabnike.

Trenutno je za sistem v ZDA, od koder novica prihaja, mogoče dobiti za doplačilo 300 dolarjev, pri čemer je potrebno doplačati še navigacijsko napravo (pri nas storitve ni na doplačilni listi, vseeno pa so, kot smo ugotovili na septembrskem testu, avtomobili tudi pri nas z njo že opremljeni). Vseeno pa naj bi z letom 2019 BMW za CarPlay začel zaračunavati letno naročnino za storitev v višini 80 dolarjev (65 evrov), pri čemer bi bila uporaba prvo leto brezplačna.

Kupci bi se lahko odločili za prekinitev uporabe

V praksi bi to pomenilo, da bi za vozilo vsako leto po drugem letu lastništva plačevali dodatnih 65€ evrov, kar bi v petih letih že preseglo znesek, ki ga za storitev v tujini BMW trenutno zaračunava. Ob tem je potrebno poudariti, da nekateri avtomobilski proizvajalci, tudi v nižjem cenovnem razredu, to funkcijo ponujajo brezplačno. Bo pa zato ukinjen prvotni strošek za nakup aplikacije v višini zgoraj omenjenih 300 dolarjev.

Kot glavni razlog za uvedbo naročniške sheme za omenjeno aplikacijo je produktni vodja pri BMW-jevi izpostavi v Severni Ameriki Don Smith navedel odločitev posameznikov, da zamenjajo vrsto telefonskega aparata ali pa zaradi kakega drugega razloga prenehajo uporabljati omenjeno storitev. Apple sicer za uporabo CarPlay-a že zaračunava določen znesek, ki pa je enkraten in ga konkurenca večinoma plačuje sama, zato se zdi, da je omenjena poteza nemškega proizvajalca bolj kot ne namenjena dodatnemu služenju denarja na račun kupcev.

Jure Šujica
foto: arhiv AM

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol