CDK pripravil raziskavo izkušnjah pri nakupu vozila

11. 12. 2017 | Jure Šujica
Deli

Globalna raziskava je pokazala, da so ženske veliko manj zaupljive do prodajalcev, kot moški.

Podjetje CDK Global, ki se ukvarja z raziskavami trga in rešitvami v avtomobilski industriji je pred kratkim opravilo raziskavo, v kateri so preučevali razlike med moškimi in ženskami pri nakupu novega avtomobila v avtomobilskem salonu. Izkazalo se je, da ženske nakup novega avtomobila doživljajo precej drugače, kot moški, kar 43 odstotkov predstavnic nežnejšega spola pa ne verjame obljubam prodajalcev avtomobilov, ko pride do faze nakupa.

V raziskavi je sicer sodelovalo 64.000 ljudi iz vsega sveta, izkazalo pa se je, kot že rečeno, da ženske nakup avtomobila dojemajo precej drugače, kot moški, večinoma precej slabše. Med opisovanjem svojih občutij in stanja ob nakupu so tako največkrat uporabile besede in besedne zveze, kot so 'preobremenjena', 'pod stresom', 'panično' in celo 'izkoriščeno'. Veliko se jih je med nakupom počutilo negotovo in celo neumno.

Najpomembnejša sta znanje in profesionalen odnos

David Green, podpredsednik družbe CDK v Veliki Britaniji ob tem dodaja, da so podobne rezultate pričakovali tudi sami, ne pa, da bo razlika tako velika. Slabe izkušnje žensk pri nakupu avtomobila pa po njegovem mnenju predstavljajo precejšnjo težavo. »Ženske predstavljajo velik del populacije s kupno močjo, hkrati pa v čedalje večji meri vplivajo na odločitev o nakupu avtomobila, zato je še posebej pomembno, da prodajalci vozil tudi ženskam omogočijo kar najbolj prijetno izkušnjo.«

Tako pri moških, kot pri ženskah se je izkazalo, da pri nakupu avtomobila v največji meri pričakujejo pošten odnos in ustrežljivo osebje, kar bo pripomoglo k temu, da bodo avtomobilski salon zapustili srečni. A medtem, ko se moški bolj posvečajo avtomobilu in  tehničnim podrobnosti, ima odnos osebja in interakcija z njimi pri ženskah večji pomen. Slednje namreč od prodajalcev pričakujejo prijaznost in občutek, da jim je za kupce mar.

CDK prodajalcem zato prodajalcem svetuje, da naj za svoje kupce pripravijo okolje, ki bo prijazno do strank – vključujoč sanitarije, kotiček za otroke, brezžični internet in brezplačno pijačo – osebje pa dovolj strokovno podkovano, da bo uspelo razbrati potrebe strank in jim uspelo na njim domač in prijazen način predstaviti avtomobil, za katerega se zanimajo. Ob tem pri CDK-ju dodajajo, da večina avtomobilskih salonov v veliki meri te zahteve že izpolnjuje, da bo je manevrskega prostora še precej.

Jure Šujica
Foto: Newspress