Nad električnimi avtomobili očitno ni navdušen nihče, niti politika, niti gospodarstvo.
Avtomobilski proizvajalci se v zadnjem obdobju pospešeno pripravljajo na prehod k avtomobilom, ki jih bo poganjala izključno elektrika oziroma (najverjetneje) vodik, kar je nenazadnje tudi zahteva Evropske Unije. S takšnim pritiskom se marsikateri avtomobilski navdušenci ne strinjajo, očitno pa tudi ne nekatere države članice EU, ki bi morale kot njene članice spoštovati zakone, sprejete v Evropskem parlamentu.
Med njimi je najglasnejša Češka, sicer domovina znamke Škoda, ki je zadnje čase vse bolj dejavna na področju električnih avtomobilov – trenutno ima v ponudbi enega, kmalu pa naj bi se pridružili novi modeli. Proti zahtevam Evropske Unije se je tako javno odzval češki premier, Andrej Babiš, ki je dejal, da se bo trudil zaščititi domačo avtomobilsko industrijo.
Vprašanje za čas predsedovanja EU
»Ne bomo spoštovali prepovedi proizvodnje avtomobilov z notranjim zgorevanjem,« je bil pred dnevi v izjavi za češki časnik iDnes oster Babiš. Ob tem je dejal, da to »enostavno ni izvedljivo. Ne moremo narekovati tega, o čemer se v Evropskem parlamentu pogovarjajo 'zeleni fanatiki'.« V smeri proti napovedani prepovedi, ki narekuje ukinitev motorjev z notranjim zgorevanjem po letu 2035 naj bi tako ukrepali tudi med predsedovanjem EU, ki ga Češka 'gosti' prihodnje leto.
Babiš sicer dodaja, da ne bodo preprečevali razvoja električne mobilnosti, hkrati pa je s subvencijami ali drugimi ukrepi ne bodo spodbujali. Avtomobilska industrija sicer predstavlja kar eno tretjino BDP-ja države, poleg Škode pa imata tam svojo tovarno tudi koncern Stellantis in pa Hyundai.
Nad električnimi avtomobili sicer niso navdušena niti češka podjetja, ki niso povezana z avtomobilsko industrijo. Zadnji podatki analitičnega podjetja Ernst & Young. namreč kažejo na to, da kar 90 odstotkov tamkajšnjih podjetij nima v svoji floti niti enega električnega avtomobila, prav tako pa nimajo v načrtu kupiti niti enega brezemisijskega avtomobila