Po sinočnjem znižanju trošarin se bomo Slovenci še naprej vozili ceneje kot večji del Evrope - in precej ceneje kot na primer pred dobrimi sedmimi leti.
Vlada je na včerajšnji seji določila novo višino cen za obe vrsti pogonskih goriv, pri katerih ceno zunaj avtocest še vedno nadzorujejo sami, to je ceno 95-oktanskega bencina in pa ceno dizelskega goriva. Po zaslugi znižanja trošarin za približno dva centa na liter (odvisno od vrste goriva) bo tako cena goriva še naprej ostala enaka kot doslej, kar pomeni en evro za liter, ne glede na vrsto.
Cena goriv tako še naprej ostaja enaka, kot je bila sedmega aprila, ko je dosegla najnižjo vrednost v enajstih letih. In če Slovenija še pred kakim letom veljala za državo, ki je imela med vsemi svojimi sosedami (z izjemo Italije) najvišje cene goriva, pa se je situacija sedaj obrnila povsem drugače.
Kakšne so torej cene goriv v Sloveniji v primerjavi z našimi sosedami? Pravzaprav smo nekje v povprečju oziroma celo med cenejšimi. Še najbližje našim so tako cene goriva na Madžarskem, kjer je potrebno za liter 95-oktanskega bencina odšteti 0,99 evra, kar je nekoliko ceneje kot pri nas, a je zato dizelsko gorivo z 1,02 evra malenkost dražje.
Blizu Madžarske je nato Avstrija, kjer je za liter 95-oktanskega bencina potrebno odšteti 1,006 evra, a je zato občutno cenejše dizelsko gorivo. Za liter slednjega je namreč potrebno odšteti 0,982 evra.
No nekoliko drugačna je primerjava s Hrvaško. Tam je namreč nižjemu standardu navkljub za liter bencina potrebno odšteti vsaj 8,65 hrvaških kun oziroma 1,14 evra, medtem ko cena dizla znaša 8,25 kun ali 1,09 evra.
Že tradicionalno pa so cene precej višje od slovenskih na bencinskih servisih v Italiji. Tam bo namreč za liter dizla potrebno odšteti 1,292 evra, še precej dražji pa bo 95-oktanski bencin, za liter katerega bo potrebno odšteti kar 1,408 evra.
Da so cene goriva v Sloveniji v primerjavi z drugimi evropskimi državami resnično med nižjimi kaže tudi podatek, da je cena za liter 95-oktanskega bencina druga najnižja v območju evra, cena za liter dizla pa tretja najnižja v tem območju. Obakrat se je namreč pred nami znašla Litva, v drugem primeru pa še Avstrija.
Nizozemska trikrat nad Rusijo
V kolikor v obzir vzamemo vse evropske države, pa je situacija predvsem na spodnjem delu razpredelnice nekoliko drugačna. V velikem delu neevrskih držav je namreč cena obeh vrst goriva v povprečju nižja od enega evra, najnižje pa so cene v Rusiji. Za liter 95-oktanskega goriva bo namreč tam potrebno odšteti 47,08 rubljev ali 0,6 evra, malenkost več, 47,49 rubljev (0,61 evra) pa bo potrebno odšteti za liter dizla.
Čeprav bi na drugi strani morda pričakovali, da bodo cene goriv najvišje na Norveškem, pa temu ni tako, saj prvo mesto drži država s podobno mentaliteto na področju prometa kot Norveška in sicer Nizozemska. Obe državi namreč močno vzpodbujata e-mobilnost oziroma uporabo električnih avtomobilov in visoke cene goriva so vsekakor dobra vzpodbuda.
Za liter 95-oktanskega encina bo tako na Nizozemskem potrebno odšteti kar 1,647 evra! Precej cenejši je na drugi strani z 1,295 evri dizel, še nekoliko dražji pa je s ceno 1,724 evra na liter 98-oktanski bencin. To je skoraj trikrat več kot v Rusiji!
Da bi se trend zniževanja trošarin nadaljeval tudi v prihodnje je sicer skoraj nemogoče pričakovati. Na bencinski strani so namreč že dosegle najnižjo raven v zadnjih 12 letih, podobna pa je situacija tudi na dizelski strani, kjer so bile trošarine nazadnje nižje od današnjih četrtega marca leta 2014. Veliko bo tako odvisnega o tega, ko