Cene goriv v Sloveniji s prihodnjim tednom v domeni ponudnikov - kaj lahko pričakujemo potrošniki?

24. 9. 2020 | Jure Šujica
Deli

Naftni distributerji potezo vlade pozdravljajo, precej manj navdušeni na ZPS. Veljati bo začela s prvim oktobrom. 

Trg naftnih derivatov in določanje cen pogonskih goriv z današnjim dnem prehaja v 100-odstotno domeno naftnih trgovcev. Štiri leta po tem, ko je vlada Republike Slovenije uravnavanje cen pogonskih goriv na avtocestah in pa cen 98- ter 100-oktanskega goriva prepustila v roke ponudnikom goriv, je na današnji seji enako storila še s cenami 95-oktanskega goriva ter dizla. S tem po 20 letih nadzor nad cenami pogonskih sredstev znova prehaja v privatne roke.

Za omenjeno potezo so se na vladi odločili zaradi stanja na trgu naftnih derivatov, ki kaže na to, da potrebe po nadzoru cen na trgu ni več, oziroma tovrsten ukrep zgolj zavira razvoj trga in prihod novih diskontnih ponudnikov goriva, kakršne (na parkiriščih trgovskih centrov) pri nas že poznamo. Ob tem zakon sicer še vedno predvideva možnost prevzema nadzora nad cenami, v kolikor bi to zahtevale izredne razmere, a ne za obdobje, daljše od enega leta.

Omenjeni ukrep je bil sicer sprožen tudi zaradi počasnega prehajanja na zeleno energijo, zaradi česar naj bi se potrebe po naftnih derivatih v prihodnjih letih znižale, stroški ponudnikov pa na drugi strani zvišali. Temu posledično na Vladi pripisujejo tudi morebiten dvig cen derivatov, do katerega bi lahko prišlo v prihodnjih letih.

Prevozniki v osnovi podpirajo idejo, na ZPS razočarani

Odločitev vlade sta že podprla oba največja trgovca v Sloveniji. Pri OMV-ju so tako za STA dejali, da bo deregulacija cen pripomogla k hitrejšemu odzivu na spremembe cen v sosednjih državah, pa tudi k prilagajanjem cen v posameznih delih države ter večji razpršenosti kvalitetnejših goriv. Pri Petrolu na drugi strani pojasnjujejo, da so bili na potezo vlade že pripravljeni, deloma tudi po zaslugi prisotnosti na trgih bivše skupne države, kjer cene goriv že do sedaj niso bile regulirane.

Potezo vlade podpirajo tudi pri Sekciji za promet na Gospodarski zbornici Slovenije, kjer pričakujejo, da bodo cene goriv po uvedenem ukrepu Vlade padle in bodo nižje kot do sedaj, kar bi lahko pomenilo tudi to, da bi pri nas gorivo točil še večji del tranzitnega prometa. Hkrati bodo po besedah predsednika sekcije, Petra Piška, vlado pozvali k ukrepanju, v kolikor bo prišlo do rasti cen, sicer napoveduje nasprotovanje s strani avtoprevoznikov.

Do vladnega ukrepa pa so na drugi strani kritični pri Zvezi potrošnikov Slovenije, kjer potezo vlade ocenjujejo kot potezo, ki ni v interesu gospodarstva ali potrošnikov, pač pa le ponudnikov naftnih derivatov, za katere ocenjujejo, da že do sedaj niso imeli nikakršnih težav s poslovanjem. Ob tem dvomijo v pričakovanja vlade po povečanju konkurenčnosti, hkrati pa so kritični tudi do morebitnega povečanja števila bencinskih servisov z vidika okoljevarstva in to ravno v času, ko začenjamo prehajati na alternativne vire energije.

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja