Kdo bo zmagovalec cenovne vojne električnih avtomobilov?

Evropski avtomobilski proizvajalci niso samo v cenovni bitki z agresivnimi kitajskimi, ampak jim skrbi povzroča tudi Tesla.

Kitajski trg električnih avtomobilov je največji na svetu in je bil v zadnjih letih priča intenzivnim cenovnim vojnam, ki sta jih spodbujala naraščanje števila tekmecev in podpora vlade. Doslej so se tako uveljavljeni igralci, kot je Tesla, spuščali v cenovno vojno, da bi pridobili tržni delež, poskusi, da bi v tej ekonomski vojni dosegli nekakšno premirje, so bili doslej neuspešni. Zdaj se zdi, da se ta cenovna vojna širi na evropsko celino in govori se kar o kitajski invaziji.

Na drugi strani se tudi evropski proizvajalci avtomobilov pripravljajo na cenovno vojno, ki jo je sprožil uvoz nizkocenovnih kitajskih električnih avtomobilov. Renault je na primer nedavno objavil, da namerava proizvodne stroške za svoje električne avtomobile znižati za 40 odstotkov, ker naj bi bil to najboljši način za soočanje s cenovno konkurenco in zmanjšanjem lastnih stroškov razvoja in proizvodnje. Načrtovano znižanje stroškov bo od leta 2027 veljalo za naslednjo generacijo Renaultovih električnih avtomobilov.

Velko sredstev sta v Evropo usmerila kitajska proizvajalca BYD in SAIC, pri čemer sta izkoristila nižje stroške dela in lokalne proizvajalce baterij za ceno pred zahodnimi konkurenti. Leta 2022 so imeli kitajski proizvajalci avtomobilov 9-odstotni delež na evropskem trgu, kar je skoraj dvakrat več kot leto prej. In ne samo, da so evropski proizvajalci avtomobilov pod pritiskom močne konkurence iz Kitajske, ampak se morajo spopadati tudi s Teslo, ki kljub izgubljanju dobička večkrat na leto zniža cene.

Carlos Tavares, izvršni direktor Stellantisa, je konkurenco kitajskih proizvajalcev opisal kot "izjemno brutalno", kitajsko pobudo pa kot "invazijo". Tavares je poudaril, da morajo zahodni proizvajalci avtomobilov uporabiti "isto orožje" kot njihovi kitajski tekmeci, nabavljati dele v državah z nižjimi stroški in sodelovati z dobavitelji baterij, ki ponujajo najboljšo kombinacijo moči, stroškov in teže.

To pomeni, da pritisk na evropske avtomobilske proizvajalce narašča. Znižati morajo proizvodne stroške, da bi lahko ponudili konkurenčne cene za svoja vozila. V nasprotnem primeru tvegajo zaostanek v vse hujši svetovni tekmi za prevlado e-mobilnosti.

Preberite še: Bo nova ruska limuzina kar opuščeni model ameriškega Chryslerja?

BONUS VIDEO: BMW Serije 7 je novo merilo avtomobilskega prestiža in ekscesov – poglejte si tehnološke igračke, s katerimi navdušuje