Se je cenovna vojna pri elektriki (končno) začela?

12. 1. 2024 | Matjaž Korošak
Deli

Prve informacije iz Evrope kažejo, da se na tem področju res nekaj premika. Nekaj največjih je namreč objavilo znižanja cen. Če nekaj lastovk prinaša pomlad, pa je težko napovedati.

Ko je lani v začetku leta Tesla kot prva znamka objavila vest o do 20-odstotnem znižanju cen svojih modelov, je na trgu završalo. Prodaja je poskočila in ameriška znamka, ki jo sicer občasno pestijo tehnične težave, povezane z vpoklici, se je zavihtela na vrhove prodajnih lestvic tudi v Evropi.

Začetek cenovne vojne?

Tesla

Poznavalci trga so v tej potezi videli začetek cenovne vojne, ki je na še vedno relativno omejenem trgu električnih vozil do zdaj ni bilo. Toda zdelo se je, da konkurenca noče pristati v tak način delovanja.

Dokler se napovedani cenovni vojni ni pridružilo še očitno ohlajanje zanimanja kupcev za električna vozila, kar je najbolj dramatično okusil prav Volkswagen, kjer so morali upočasnjevati ali ustavljati proizvodnjo določenih modelov.

Volkswagen prvi, takoj za njim pa ...

Volkswagen

Naposled so Volkswagnu popustili - za določene trge so zdaj pripravili občutna znižanja cen določenih modelov, kot poroča Automotive News Europe. Tako je na primer cena za ID.3 v Franciji nižja za 3000 evrov (pod 40.000), ID.4, ki je bil še pred spremembo vsaj 51.000 evrov, je zdaj v najskromneje opremljeni verziji manj kot 44 tisočakov.

Tudi na norveškem trgu, ki ima največjo penetracijo BEV modelov, so znižali cene. ID.3 bo veljal po novem 358.000 kron (okoli 31.700 evrov), prej je bil pol milijona. V Nemčiji bo znamka sama prevzela subvencije, potem ko jih je vlada ukinila in tako naj bi ID.3 veljal tik pod 40 tisočakov, za nekatere model pa naj bi seštevek vseh premij pomenil prihranek blizu 8000 evrov.

Tudi v Belgiji in na Švedskem so najavili spremembo opremskih paketov in znižanja cen. V Belgiji velja ID.3 malce pod 40.000 evrov, v kratkem pa naj bi sledilo še dodatno znižanje na 37.990 evrov.

... že sledi Renault

Matjaž Gregorič

Zdaj so se zganili tudi pri Renaultu, kjer seveda nočejo zaostajati. Francoski izdelovalec je objavil vest, da bo znižal cene za model Megane E-Tech electric za deset odstotkov. Zaenkrat predvsem na domačem trgu, ki je hkrati drugi največji evropski trg za električna vozila - tudi zaradi državnih subvencij. Ki pa veljajo le za v Evropi narejene modele. Tako naj bi bil v Franciji Megane celo cenejši od MG-jevega modela 4.

In pri nas?

Na žalost gre, vsaj zaenkrat, le za lastovko, ki je pomlad prinesla na največje evropske trge. Pri Renaultu Slovenija so že jasno povedali, da zniževanja cen za omenjeni model ne načrtujejo. Pri Volkswagnu sicer pravijo podobno, toda prihranek ob nakupu električnega vozila je vendarle lahko občuten.

Podobno kot v nekaterih drugih evropskih državah, na primer v Italiji, namreč kupcem električnih vozil že ponujajo ugoden paket 4ALL. Za številne, tudi električno gnane modele, je tako za minimalno doplačilo (1000 evrov) mogoče dobiti zelo bogat paket dodatne opreme, kjer je potem prihranek med dobrih 5 in 8.500 evri.

Preberite še: Domača predstavitev: Volkswagen ID.7 – »Električni Passat« zdaj tudi na slovenskih cestah

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Tilen Artač

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del