Brezzobi tiger: Posvet o rešitvah za razbremenitev cest!

22. 1. 2024 | Matjaž Korošak
Deli

Pretočnost cest je po oceni razpravljavcev posveta v državnem svetu vse slabša, iskanje rešitev za ta gordijski vozel pa bi morala biti prioriteta. Med rešitvami, ki jih ponujajo, so decentralizacija, začasna uporaba odstavnih pasov, dokler ne pride do širitve avtocest, izboljšanje kulture vožnje, predvsem pa jasna strategija razvoja.

Državni svet (DS) in Gospodarska zbornica (GZS) sta organizirala posvet Slovenija stoji na cestah, kjer so razpravljavci vsi po vrsti ugotavljali resno težavo prenatrpanih cest in pomanjkljivih rešitev za večjo pretočnost le-teh. Toda konkretnih rešitev in predlogov je bilo - malo ...

Državni svet - potrebne so pokrajine za decentralizacijo

Žiga Živulovič jr./Bobo

"O tem problemu se pogovarjamo že več kot 10 let, v tem času pa so se pojavili in opustili ali vsaj neizvedli številni projekti, ki bi prometno situacijo lahko izboljšali - od posodobitve železniških povezav do razmisleka o tretjem pasu na slovenskih avtocestah," je na posvetu z naslovom Slovenija stoji na cestah izpostavil predsednik državnega sveta Marko Lotrič. Državni svet rešitev med drugim vidi v decentralizaciji, edina pot do tja pa je vzpostavitev pokrajin poroča STA.

GZS - uporaba odstavnih pasov!

BoBo

"Soočeni smo s prometnim infarktom, ki se odvija na naših cestah in sredi tega kaosa je ljubljansko vozlišče," je dodala generalna direktorica Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) Vesna Nahtigal. Rokave je treba po njenih besedah zavihati takoj, rešitev pa je po njeni oceni brez dvoma širitev cestnih in železniških kapacitet. "Vztrajamo pri takojšnji, čeprav začasni uporabi odstavnih pasov, vsaj dokler ne bodo tretji pasovi zgrajeni za javni promet in vozila z več potniki, kar bi začasno razbremenilo najbolj del obremenjenih avtocest," je še dejala Nahtigalova.

Astrološka znaka, ki ob krizah ostajata “hladna kot špricer”

DARS - vzdrževanje je nujno, zato ...

Državni sekretar na ministrstvu za naravne vire in prostor Miran Gajšek je izpostavil dve prioriteti ministrstva za naravne vire in prostor - sanacija po poplavah in konsolidacija sistema urejanja prostora in graditve. Med drugim je izpostavil zakon o obnovi, ki pospešuje postopek umeščanja v prostor.

Da so ukrepi potrebni, se je strinjal predsednik uprave Darsa David Skornšek, saj se v nasprotnem pretočnost na cestah ne bo izboljšala. Po njegovih besedah imamo dokaj star avtocestni križ, ki ga je treba obnavljati. To pa zahteva določena dela, ki tudi omejujejo pretočnost, je dodal.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del