Pred 25 leti je s svojim hibridnim pogonom svetu avtomobilov ponudila okus električne vožnje.
Toyotin hibrid je bil prvi te vrste in to je nakazoval že z imenom, kajti Prius spominja na latinsko primus in takoj dati vedeti, da se je začela nova doba avtomobilske industrije. Navsezadnje je bil kompaktni avtomobil nekoliko čudaške oblike ob predstavitvi konec leta 1997 prvi hibridni avtomobil za množično proizvodnjo in je sprožil pravo malo revolucijo.
To je bilo v času, ko je svet prvič resno zaskrbelo za podnebje in ko se je vse bolj kazala omejenost fosilnih goriv, in Japonci so s kombinacijo motorja z notranjim zgorevanjem in elektromotorja pokazali eno od možnih rešitev.
Ker se je baterija napajala z energijo motorja, pridobljeno pri zaviranju, je Prius lahko prevozil nekaj sto metrov povsem električno, tiho in brez izpušnih plinov. Z normno porabo 1,3 litra je bil tudi varčnejši od vseh primerljivih bencinskih motorjev v svojem razredu.
Seveda ideja ni bila nova. Že leta 1902 je Ferdinand Porsche za tovarno Lohner razvil Mixte, prvi hibrid na svetu. In vsaj od naftne krize v sedemdesetih letih so vsi znani proizvajalci raziskovali kombinacijo motorjev z notranjim zgorevanjem in električnih vozil, pri Toyoti so se s tem ukvarjali od leta 1965. Od premiere Priusa pred 25 leti je samo Toyota skupaj s sestrsko znamko Lexus prodala več kot 17 milijonov hibridnih električnih vozil.
Današnji Prius pete generacije razen imena nima veliko skupnega z nekdanjim pionirjem. Komična zunanjost se je umaknila elegantni silhueti, sistemska moč je 164 kW/223 KM, največja hitrost pa 177 km/h. Kot priključni hibrid lahko zgolj na elektriko prevozi do 69 kilometrov.
Preberite še: Kaj, če z avtom zapeljete v globoko vodo? Že na videz nedolžna luža je lahko usodna!
BONUS VIDEO: Žiga Jelar: "zakaj je meni sploh tega treba, mar bi šel v nek šport, kjer bi dirkal z avtomobili."
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj