Citroen in Goodyear predstavljata skupen paket inovacij

15. 5. 2019 | Jure Šujica
Deli

Citroen s konceptom 19_19 nadaljuje letošnje slavje ob 100. obletnici, avtonomni koncept pa so obuli v revolucionarne pnevmatike, razvite posebej za avtonomna vozila.

Goodyear je v zadnjem času na avtomobilskem trgu predstavil številne novosti, povezane s pnevmatikami. Poleg novih generacij že obstoječih gum so recimo pred kratkim predstavili prvo generacijo, namenjeno električnim avtomobilom, zdaj pa to inovacijo nekako nadgrajujejo z novo pnevmatiko, ki je namenjena električnim in hkrati avtonomnim avtomobilom. Pri tem so se povezali s francoskim avtomobilskim proizvajalcem, ki velik pomen daje ravno tovrstnim inovacijam, Citroenom.

Francoska znamka letos praznuje 100 let delovanja in zato predstavlja še enega v seriji konceptov, to je model 19_19. Gre za atraktivno oblikovan športni terenec kupejevskih linij, pri katerem pa ob nenavadni obliki kabine verjetno najhitreje v oči padejo izredno velike nizkoprofilne pnevmatike Goodyear C100. A njihovo bistvo ni (le) v velikosti – zunanji premer pnevmatike znaša kar poln meter oziroma dobrih 39 palcev – temveč v inovativni zgradbi.

Več znanega že jutri

Visoka in ozka pnevmatika ter poseben dezen naj bi tako za začetek omogočali  udobno vožnjo, hkrati pa izboljšan oprijem na mokri podlagi. Poleg tega bo pnevmatika opremljena s številnimi senzorji. Ti bodo tako skrbeli za zaznavanje cestne podlage (morebitne vlage in zgradbe cestišča), z zbranimi podatki pa bodo nato komunicirali oziroma jih posredovali sistemu za avtonomno vožnjo. Tukaj pa bodo nato še sistem za nadzor obrabe pnevmatik in tehnologija, ki bo aktivno zmanjševala obrabo.

Citroen na drugi strani z novim konceptom nadgrajuje oziroma nadaljuje zgodbo koncepta Ami One, ki smo ga spoznali na salonu v Ženevi in tako predstavlja drugi koncept, napovedan v sklopu praznovanja. Z njim naj bi, kot pravijo sami, izpolnili potrebe tistih, ki 'želijo več'. Notranjost vozila bo, čeprav jo za zdaj še skrivajo, oblikovana kot dnevna soba, opremljena pa naj bi bila z izbranimi materiali. Pri Citroenu poleg tega obljubljajo doseg do 800 kilometrov z enim polnjenjem, več pa bo o vozilu znanega že jutri, ko bo vozilo predstavljeno na pariški razstavi VivaTech.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja