Po letih naraščanja kakovosti letos občuten padec.
Gospodarska situacija, ki smo ji priča zadnji dve leti je avtomobilski industriji zadala močan udarec. Pojavile so se težave zaradi motene proizvodnje, nato z dobavo sestavnih komponent oziroma surovin, sledil je zamik dobave novih vozil, vse skupaj pa se je nenazadnje pokazalo tudi v višanju cen novih vozil. Očitno pa je situacija prinesla še eno neljubo posledico, na katero verjetno ni računal nihče: upad kakovosti novih vozil.
Ameriško analitično podjetje J. D. Power je namreč v sklopu raziskave, ki jo je med februarjem in majem letos opravilo skupaj z 84.165 posamezniki, ki so v tem obdobju kupili nove avtomobile. V omenjeni raziskavi se je pokazalo, da se v povprečju pri 100 novih avtomobilih v povprečju pojavi kar 180 napak. To pa je največ v zadnjih 36 letih, odkar pri J. D. Power pripravljajo tovrstne raziskave.
Preberite še: Ni več mesta zanje: Mercedes ukinja dva priljubljena modela
Prirast napak je bil v primerjavi z enakim obdobjem lanskega leta kar 11 odstoten, govora pa je zgolj o ameriškem trgu, kar pomeni, da so na lestvici zajete nekatere znamke, ki jih v Evropi ni mogoče najti, hkrati pa bi na isti lestvici zaman iskali nekatera evropska imena. Ob tem je potrebno omeniti da so nihanja med posameznimi znamkami zelo velika, kot najbolj kakovostni pa so se izkazali avtomobili znamke Buick. Sicer pa je spodaj lestvica 10 znamk z najmanj napakami.
Znamka | Število napak na 100 vozil |
Buick | 139 |
Dodge | 143 |
Chevrolet | 147 |
Genesis | 156 |
Kia | 156 |
Lexus | 157 |
GMC | 162 |
Cadillac | 163 |
BMW | 165 |
Ford | 167 |
Zanimivo pri tem je, da se je med deset najbolj kakovostnih znamk uvrstila le ena evropska. SIcer pa je med 33 znamkami izboljšanje kakovosti pokazalo le devet znamk: Buick, Chevrolet, GMC, Cadillac, BMW, Mercedes-Benz, Acura, Land Rover and Audi. Ob tem je potrebno omeniti, da se Audi uvršča proti dnu lestvice in daleč pod povprečje: pri 180 vozili so namreč zaznali 239 napak. Na drugi strani so največji upad kakovosti doživeli pri Mitsubishiju, saj se je število napak iz 82 povečalo na kar 226.
Zelo podpovprečno pa sta se dokazala tudi Tesla in Polestar. Čeprav uradniki pri J. D. Power zaradi nedoseganja kriterijev niso podali uradne ocene glede števila okvar, pa so še vedno lahko podali neko okvirno oceno. Ta je pokazala, da se pri 100 vozilih znamke Tesla v povprečju pojavi 226, pri vozilih znamke Polestar pa kar 328 napak, kar pomeni skoraj 3,3 napake pri vsakem novem avtomobilu. Pri J. D. Power sicer povečenje pojava napak v veliki meri pripisujejo tudi vse večjemu številu elektronskih dodatkov v novih avtomobilih.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del