Novi Jeep wrangler je dobil zgolj eno zvezdico za varnost potnikov, a hkrati še vedno več kot Fiatova Panda.
Organizacija EuroNCAP ki že več kot dve desetletji skrbi za preizkušanje varnosti novih avtomobilov, je pred kratkim izvedla nova testiranja. Tokrat so pod drobnogled vzeli kar devet novih avtomobilov, rezultati pa so bili v večini, to je v sedmih primerih od devetih, odlični. Rezultata preostalih dveh avtomobilov so na drugi strani skrb vzbujajoči.
Med omenjeno sedmerico – vsi navedeni avtomobili so prejeli vseh pet zvezdic za varnost – so se tako znašli Hyundai Santa Fe, BMW X5, Audi Q3, Jaguar I-Pace, Peugeot 508, Volvo V60 in njegov limuzinski brat, model S60. Q3 je ob tem postal tretji najvarnejši avtomobil letošnjega leta, na splošno pa so se vsi avtomobili izkazali kot izjemno varni.
Ponavlja se zgodba Fiata Punta
Kot popolno nasprotje sta se na drugi strani 'izkazala' Fiat Panda in Jeep Wrangler. Čeprav gre za nov model avtomobila, ki je predstavitev doživel šele letos, je slednji dobil zgolj eno zvezdico za varnost. Fiatova Panda, ki je v tej podobi na trgu že od leta 2011 – tudi takrat pa na preizkusu ni blestela – na drugi strani ni osvojila niti ene zvezdice za varnost. Ob tem je še posebej skrb vzbujajoće, da avtomobil z izjemo opozorilnega sistema za pripenjanje varnostnega pasu nima niti enega asistenčnega sistema.
»Res smo razočarani ob tem, da lahko v letu 2018 na trgu novih vozil najdemo avtomobil brez sistema za samodejno zaviranje v sili ali pa sistema za preprečevanje nenamerne menjave voznih pasov. Skrajni čas je že, da koncern Fiat-Chrysler (katerega del sta obe znamki, tako Fiat kot Jeep) v proizvodnjo vozil uvede varnostne tehnologije, s katerimi bo konkurenčen tekmecem,« je bil do italijansko-ameriškega koncerna kritičen EuroNCAP-ov komisar Michiel van Ratingen. Je pa van Ratingen ob tem pozabil, da so tako Jeep Renegade kot Jeep Compass ter Fiat 500L že dobili pet zvezdic na EuroNCAP testu, Tipo pa štiri. Sodobne varnostne tehnologije torej FCA ima, le Panda in Wrangler jih na žalost ne premoreta.