Po nakupu (skoraj) 10-odstotnega deleža v Daimlerju s strani Geelyja se pojavljajo špekulacije o možnostih sodelovanja obeh podjetij.
Marsikdo je bil presenečen zaradi poteze Lija Shufuja, prvega moža kitajskega koncerna Geely, ki si med drugim lasti švedsko avtomobilsko znamko Volvo, ko je v februarju napovedal, pozneje pa tudi izvedel nakup 9,7-odstotnega deleža nemškega avtomobilskega koncerna Daimler. Zanj je odštel dobre 7,3 milijarde evrov, z nakupom pa je postal največji posamični delničar v podjetju.
Ob nakupu se je takoj začelo šušljati, da želijo Kitajci z nakupom pridobiti dostop do tehnologije in motorjev nemškega proizvajalca Mercedes-Benz. In resnica, kot kaže po poročanju tiskovne agencije Reuters in nemškega časnika Manager Magazin, ni daleč. Prav mogoče naj bi bilo, da bo Mercedes v prihodnje postal eden izmed dobaviteljev pogonskih sklopov za švedsko znamko Volvo, poleg tega pa bi se lahko v manjši meri vmešal tudi v njeno lastniško strukturo.
Drug razlog za nakup deleža v Daimlerju je razvoj nove generacije električnih avtomobilov. Na tem področju se zdi, da je nekoliko v prednosti kitajsko podjetje, ki se s tovrstno tehnologijo ukvarja že dlje časa – eden izmed rezultatov njihovega dela je tudi športni terenec Lynk & Co. 1. A glede na to, da lahko v kratkem pričakujemo tudi prve Mercedesove električne (če odštejemo dokaj neuspešno električno različico razreda B in Smarta) avtomobile, je interes za razvoj tovrstne tehnologije vsekakor obojestranski.
Možnosti za sodelovanje med podjetjema torej so, na konkretne rezultate pa bo kljub temu treba še nekoliko počakati. Tako pri Daimlerju kot pri Geelyju za zdaj špekulacij še ne želijo komentirati.