Daimler in Geely v skupen razvoj pogonskih rešitev prihodnosti

20. 11. 2020 | Jure Šujica
Deli

Prvi rezultati skupnega dela naj bi luč sveta uzrli po letu 2024, koristi pa naj bi imele tudi druge znamke.

Nemški koncern Daimler, sicer last je že nekaj časa v kitajski lasti, saj si del delnic lastita tudi tamkajšnja največja koncerna, Geely in pa BAIC. Slednji je desetino deleža znamke pridobil v začetku leta 2018, sedaj pa sta skupaj z znamko Mercedes-Benz dosegla pomemben dogovor na področju proizvodnje motorjev.

Mercedes-Benz, ki sicer še vedno sodeluje tudi s francoskim Renaultom (obe znamki uporabljata pri Mercedesu razvit 1,3-litrski bencinski motor) naj bi tako po letu 2024 na evropskih in kitajskem trgu po poročanju številnih evropskih medijev predstavil prvo generacijo skupaj razvitih pogonskih sklopov. Konkretno naj bi šlo v tem primeru za povsem nove bencinske štirivaljnike, ki naj bi jih lahko poganjala klasična fosilna goriva, sintetična goriva in celo vodik, hkrati pa naj bi delovala kot hibridi.

Obetajo se veliki prihranki

Ali gre pri tem za blage, klasične ali celo priključne hibride sicer še ni jasno, pričakovati pa je, da bo šlo za prve izmed njih. Razvoj novih motorjev bo sicer potekal pod okriljem Mercedesa oziroma Daimlerja, proizvodnja pa bo na drugi strani ločena: evropski trg bo s proizvodnjo na Stari celini oskrboval Mercedes, kitajskega pa s proizvodnjo na domačih tleh Geely. Na letni ravni naj bi sicer izdelali več sto tisoč pogonskih sklopov.

Z novim projektom med Geelyjem in Daimlerjem pa bo posledično prišlo tudi do povezave med Daimlerjem in Volvom. O tem se je namreč špekuliralo že kmalu po vstopu Geelyja v lastniško strukturo Daimlerja in že tedaj se je v pogovorih omenjala možnost, da bi Mercedes-Benz Volvu v prihodnje dobavljal pogonske sklope za njihova vozila. Sicer pa naj bi na račun novega sodelovanja Daimler in Geely v prihodnje prihranila kar precej denarja, tudi 100 in več milijonov evrov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja