Daimler vpoklical 260.000 vozil. Poglej zakaj

14. 10. 2019 | Jure Šujica
Deli

Gre za kombije Sprinter, a so zaradi te težave vpoklic že doživeli tudi drugi modeli.

Številka vpoklicanih dizlov znamke Mercedes-Benz se bo kot vse kaže še nekoliko dvignila. Po številnih zapletih, povezanih z izpusti dizelskih vozil v preteklih letih po izbruhu afere dieselgate (zadnji vpoklic skupno 60.000 vozil je bil najavljen v aprilu letos) je sedaj na vrsti nov vpoklic. Številka bo tokrat nekoliko večja kot aprila, pri čemer imata oba vpoklica (zahtevo zanju je izdala nemška agencija KBA in tako ne bo izveden prostovoljno) kar nekaj skupnih točk.

Tako kot ob zadnjem vpoklicu gre namreč tudi tokrat za dizelski agregat z oznako OM651, le da je šlo takrat za motorje, vgrajene v modele GLK in Vito, sedaj pa je bil vpoklic napovedan še za večje kombije tipa Sprinter. Razlog za vpoklic je seveda tudi tokrat enak – umik goljufive programske opreme iz motornega računalnika Kako in kdaj bo vpoklic izveden sicer še ni znano, kupci pa bodo o tem obveščeni v prihodnosti.

Težaven standard Euro 5

Vpoklic bo moral Mercedes-Benz izvesti za skupno 260.000 vozil modela Sprinter prejšnje generacije. Gre za vozila, izdelana do leta 2016, ki bi morala ustrezati okolijskem standardu Euro 5. Ta je bil sicer predstavljen leta 2009, dejansko pa je v veljavo stopil slabi dve leti kasneje, januarja 2011. Na KBA ob tem opozarjajo, da so nadaljnji vpoklici še mogoči, večje finančne škode pa naj Mercedes-Benz na ta račun ne bi utrpel.

Prav Euro 5 pa je tisti standard, zaradi nedoseganja katerega so proizvajalci morali že večkrat izvajati vpoklice. Kje je razlog za to? Gre za standard, ki je bil sicer uveden le pet let po Euro 4, a hkrati vzpostavil močno zaostrena pravila za izpuste dizlov. Avtomobilski proizvajalci so morali namreč za kar 80 odstotkov zmanjšati količino trdih delcev PM2.5 v ozračje, zaradi česar so v uporabo stopili ukrepi, kot je recimo uvedba filtra trdih delcev, kar pa pogosto ni zadostovalo za doseganje zadanih standardov.