Defender izgublja štirivaljna dizla - a prihaja nekaj boljšega

Hkrati z njim pa v ponudbo prihaja tudi priključno-hibridna izvedba in pa dostavni izvedbi.

Defender izgublja štirivaljna dizla - a prihaja nekaj boljšega (foto: Jaguar-Land Rover) Jaguar-Land Rover
9. 9. 2020

Navkljub gonji, ki jo v avtomobilski industriji v zadnjih letih doživljajo dizelski motorji, v terenskem svetu tovrstni pogonski sklopi še vedno ostajajo pravilo in želja večine posameznikov. Tudi zato so bili ob predstavitvi novega Land Rover Defenderja številni verjetno vsaj nekoliko razočarani nad odločitvijo, da so Britanci v ponudbo umestili zgolj dva bencinska in en dizelski štirivaljnik v dveh izvedbah. A na otoku niso dolgo čakali križem rok in naposled okrepili ponudbo slednjih.

Pri Land Roverju so pravzaprav naredili radikalen korak in oba štirivaljna dizla umaknili iz ponudbe, namesto njiju pa v ponudbo umestili kar tri različice šestvaljnega dizla z imeni D200, D250 in pa D300, kjer številka v imenu pravzaprav pomeni motorno moč, merjeno v 'konjih' (147, 184 in 221 kilovatov). Kljub večjim motorjem pa pri Land Roverju obljubljajo, da bodo vsi trije motorji varčnejši od predhodnikov, saj bodo delovali po principu blagih hibridov. Za izvedbi D200 in D250 tako obljubljajo porabo 8,8 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov.

(Približno) 400 – natančneje 404 'konje' oziroma 297 kilovatov sistemske moči – pa bo na drugi strani ponujal tudi P400e. Pogonski sklop, poznan že iz palete Range Roverjev, gre pa pravzaprav za priključno-hibridni pogonski sklop, osnovan na dvolitrskem bencinskem štirivaljniku z močjo 300 'konjev' (221 kilovatov) ter elektromotorja z močjo 105 kilovatov, postavljenega neposredno za bencinskim motorjem. Ta bo sicer na voljo le v daljši izvedbi z oznako 110, po zaslugi 19,2 kilovatnih ur 'velikega' baterijskega sklopa pa bo na eni strani omogočal porabo 3,3 litra bencina na 100 kilometrov in pa 43 kilometrov električne avtonomije pri hitrosti do 130 kilometrov na uro.

Poleg novih pogonskih sklopov pa je Land Rover bodočim kupcem Defenderjev namenil tudi nekaj karoserijskih novosti in sprememb. Paketu X se namreč pridružuje še paket X-Dynamic, ki prinaša nekaj novih barvnih kombinacij zunaj in znotraj, poleg tega pa tudi na zunanje vplive in poškodbe odporne karoserijske dodatke.

Se pa ponudbi pridružuje tudi pravi obrtniški Defender. Tako kot njegovi predhodniki bo namreč tudi v novi generaciji Defender na voljo kot dostavnik s trdo streho ter brez druge ali tretje sedežne vrste. Poimenovana Hard Top bo na voljo v izvedbi 90 in 110, a izključno z dizelskimi motorji, po zaslugi odstranjenih sedežev pa bo na voljo 1.355 oziroma 2.059 litrov prostora. Hkrati bo vlečna moč znašala 3.500 kilogramov.